تبلیغات در مترو تاریخ ثبت : 1400/11/11_15:59

هر آنچه که از تبلیغات متحرک باید بدانید


تبلیغات متحرک:

تبلیغات متحرک، همانطور که از اسم آن پیداست، به تبلیغاتی گفته می شود که با استفاده از وسائل حمل ونقل عمومی انجام می شود. از تاکسی ها گرفته تا متروها. همچنین، تبلیغات متحرک، شامل تبلیغات در مترو و ایستگاه های آن نیزمی شود. در کسب و کارهایی که تبلیغات از اهمیت چندانی برخوردار نیست، شاید خود اعضای تیم بدانند که دقیقا چه کاری انجام می دهند اما افراد از بیرون، متوجه آن نمی شوند. مانند اینکه شما در تاریکی برای مخاطبان خود تئاتر اجرا کنید. شما کارخودتان را درست انجام می دهید اما کسی متوجه کار شما نمی شود. این واقعیت که تبلیغات برای کسب و کارها بسیار مهم است قابل بحث نیست و دقیقاً به همین دلیل است که کسب و کارها، روش های خلاقانه تری برای تبلیغات محصولات خود ارائه می کنند.

تبلیغات متحرک، یکی از روش های متعدد برای تبلیغ یک محصول یا خدمت است و مدت زیادی است که مخاطبانی را پیدا کرده است. آیا تبلیغ نوشیدنی مورد علاقه‌تان را، دراتوبوسی که به دانشگاه رفتید، به خاطر دارید؟ خب، این تبلیغات متحرک است.

تبلیغات متحرک می‌تواند به صورت گرافیکی، متنی ساده یا سایر اطلاعات بصری باشد. در واقع، برخی از کسب‌ وکارها ترجیح می‌دهند از صفحه‌نمایش‌های LCD یا پلاسمایی که به صورت استراتژیک در داخل اتوبوس‌ها یا قطارها قرار گرفته‌اند، برای تبلیغات دیجیتال استفاده کنند.

برخی حتی تا آنجا پیش می روند که در تبلیغات. خود، تعامل داشته باشند. در آن مصرف کنندگان علاقه مند می توانند، بارکد را اسکن کرده و تبلیغات را روی تلفن خود تماشا کنند. هدف نهایی تبلیغات متحرک، این است که توجه مشتری بالقوه شما را جلب کند و آنها را از محصول شما آگاه کند.

تبلیغات متحرک را می توان به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

داخلی ( indoor):  این به تبلیغات در داخل وسیله نقلیه و داخل ایستگاه های آن ها اشاره دارد. تبلیغات داخلی می تواند تبلیغات ثابت (مانند پوسترها، تابلوها، بروشورها و موارد دیگر)، تبلیغات ویدئویی (نمایش داده شده بر روی صفحه های ویدئویی) و تبلیغات صوتی باشد.

خارجی(Outdoor) : این به تبلیغاتی اشاره دارد که بر روی سطح بیرونی وسایل نقلیه و ایستگاه های تبلیغاتی قرار می گیرد. تبلیغات در فضای باز را می توان بیشتر به تبلیغات سقفی و تبلیغات جانبی تقسیم کرد. تبلیغات سقفی همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغاتی هستند که بر روی سقف خودرو قرار می گیرند. از طرف دیگر، تبلیغات جانبی به تبلیغاتی اطلاق می شود که در کناره های جانبی، پشت یا جلوی وسایل نقلیه قرار می گیرند.

مثال:

Example of Transit ads in advertising

تصویر بالا، نمونه‌ای از یکی از موفق‌ترین نمونه‌های تبلیغات حمل‌ونقل است که توسط آژانس مارتین انجام شده است که کمپین اتوبوسی «پرش نکن» را برای سازندگان مشاغل ایجاد کرد. این تبلیغ خاص که در بالای اتوبوس ها قرار داده شده بود از بالای ساختمان ها و دفاتر قابل مشاهده بود و به آژانس مارتین کمک کرد تا شیر برنزی را از کن دریافت کند.

Career builder transit ad

تصویر بالا همچنین یک تبلیغ متحرک پرطرفدار دیگر را به تصویر می کشد "یک بطری کوچک چقدر می تواند تمیز شود؟" کمپین تبلیغاتی اتوبوس توسط All Laundry Detergent در منهتن.

مزایای و معایب تبلیغات در مترو:
مزایا:
1.  پوشش گسترده: به طور گسترده شناخته شده است که حمل و نقل عمومی یکی از محبوب ترین روش های حمل و نقل بوده است و بنابراین هر روز صدها نفر از آن استفاده می کنند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که تقریباً 4 الی 7 میلیون نفر در هر هفته، از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. دسترسی به این افراد در یک هفته و همچنین بدون هزینه های تکراری، شاهکاری است که فقط تبلیغات Transit می تواند آن را مدیریت کند.
2.  دسترسی جغرافیایی: تبلیغات متحرک، یکی از بهترین رسانه های تبلیغاتی در مورد هدف قرار دادن مشتریان محدوده و منطقه ای  است. هنگامی که یک کسب و کار تصمیم می گیرد تبلیغات متحرک را در یک مکان انتخابی قرار دهد، فعالانه با افرادی با ویژگی ها و پیشینه جمعیتی انتخاب شده ارتباط برقرار می کند. تصور کنید که یک سوپرمارکت محلی پیشنهادات ویژه خود را در اتوبوسی که مشتریان برای رسیدن به سوپرمارکت سوار می شوند، تبلیغ می کند. مشتریان آنها که در هنگام سفر با اتوبوس در معرض پیشنهادهای ویژه در فروشگاه هایشان قرار گرفته اند، مطمئناً هنگام خرید آن را به خاطر خواهند آورد!
3.   قرار گرفتن در معرض دید طولانی : کسب و کارها می توانند از طریق تبلیغات متحرک ، میزان مواجهه مشتری با تبلیغات خود را کنترل کنند. دیگر خبری از خاموش کردن تلویزیون یا رفتن به صفحه بعدی در مجله نیست! از آنجایی که میانگین مدت زمان رفت و آمد در وسایل حمل و نقل عمومی از 30 دقیقه تا یک ساعت متغیر است، مشتریان باید چندین بار متوجه تبلیغات حمل و نقلی شوند که در اتوبوس یا قطار گذاشته شده است.
4.  هزینه کم تبلیغات : از آنجایی که تعداد مشتریان بالقوه ای که تبلیغات متحرک به آنها می رسد بسیار زیاد است، هزینه تبلیغات برای هر مصرف کننده بسیار پایین است. بنابراین، تبلیغات در مترو، کمترین هزینه و بیشتر سود را دارد.
معایب :
1.  ماهیت تبلیغات متحرک، دسترسی به بخش خاصی از مخاطبان را دشوار می کند. به عنوان مثال، تبلیغات به دست کسانی که از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند نمی رسد. همچنین ممکن است گاهی اوقات به افرادی برسد که ممکن است سبک زندگی یا رفتار خاصی نداشته باشند که هدف تبلیغات آن است.
2.  اغلب اوقات مسافران ممکن است حوصله تماشای تبلیغات را نداشته باشند. در حالی که در مواقع دیگر، آنها ممکن است مشغول خواندن روزنامه یا کتاب باشند، بنابراین دسترسی به آگهی را محدود می کنند.
3.   پیام تبلیغاتی متحرک باید کوتاه، واضح و خلاقانه باشد. مسافران پیام های طولانی و پیچیده را ترجیح نمی دهند. عامل دیگری که کسب و کارها باید در نظر داشته باشند، فضای محدودی است که برای این نوع تبلیغات در اختیار آنها قرار می گیرد. بنابراین، کسب ‌وکارها باید در هنگام داشتن تبلیغات حمل‌ونقل عالی، نوآورتر باشند.
4.  دامنه تبلیغات متحرک نیز به محیط اطراف آن بستگی دارد. به عنوان مثال، یک تبلیغ در خارج از اتوبوس ممکن است با گل و لای خیابان ها آلوده شود. همچنین بارها این تبلیغات در معرض تخریب قرار می گیرند. آب‌وهوا نیز می‌تواند باعث خرابکاری شود و بر فرسودگی تبلیغات حمل‌ونقلی بیفزاید و بنابراین کسب‌وکارها باید دائماً تبلیغات حمل‌ونقل خود را زیر نظر داشته باشند.
به طور خلاصه، تبلیغات متحرک، مانند سایر تبلیغات، مزایا و معایب خاص خود را دارد. با این حال، مزایا بسیار بیشتر از معایب آن است و بنابراین این شکل از تبلیغات به آرامی اما به طور پیوسته به یکی از ارجح ترین شکل های تبلیغات تبدیل می شود.

 

 



کلمه کلیدی :

تبلیغات متحرک تبلیغات در مترو تعرفه تبلیغات در مترو تبلیغات در تهران تبلیغات مترو در تهران

نام نویسنده :عرفان کریمخانی - آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66