تبلیغات مترو و آثار آن بر مخاطب تاریخ ثبت : 1400/11/30_10:55

اثربخشی تبلیغات در مترو درون شهری بر مخاطب


تبلیغات در مترو از کجا شروع شد ؟ 

پس از افتتاح اولین خط متروی تهران در سال 1377به تدریج نخستین تابلوهای تبلیغاتی در ایستگاه های مترو نصب شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. در واقع پیشینه تبلیغات مترو از این تاریخ به طور رسمی اغاز گردید و پروژه تبلیغ درمترو، فضای خارجی ایستگاه ها و حتی فضای داخلی واگن ها را کلید زد. 

تبلیغات در مترو و ایستگاه های آن با سایر روش های تبلیغات محیطی چه تفاوت ها و ویژگی هایی دارد ؟ 

از تفاوت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

1-برخلاف بیلبوردهای شهری ، تبلیغات در مترو از فاصله نزدیک توسط مخاطبان دیده می شوند. از این  رو طراحی های گرافیکی دارای کیفیت بالا به مراتب بازدید بالاتری دارند و اثربخشی ان ها نیز بالاتر است. 

2- به دلیل نزدیکی فاصله فیزیکی تابلو با مخاطب به نسبت تابلوها و بیلبوردهای شهری و جاده ای، در صورت استفاده از نوآوری و خلاقیت خاص در آن از جمله جلوه های رنگی ویژه، صدا، بو، نور وسایر موارد، امکان ارتباط بهتر تابلو با مخاطب در فاصله نزدیکی که دارد بهتر فراهم می شود . 

3- عدم توجه به بیلبوردها و تابلوهای بزرگ شهری و جاده ای به دلیل سرعت بالا و خطر فراوان بسیار گزارش شده است. در صورتی که با یک طرح زیبا و نقش افرین می توان نظر مخاطبان مترو را هر چند در گذر زمان با عجله به سوی مقصد در شتابند جلب نمود.

4- مدت زمان تماس بیشتر مخاطب با تابلو در زمان انتظار وی در ایستگاه و یا در واگن های قطار از تفاوت های عمده دیگر به شمار می رود.

در مورد ویژگی های خاص تبلیغات در مترو با توجه به اینکه اصولا ویژگی های هر رسانه برگرفته از بستری می باشد که در آن شکل گرفته و رشد کرده است، میتوان باید به موارد زیر اشاره کرد : 

1- ازدحام و تعداد بالای مخاطب در هر ایستگاه و هر واگن از جمله ویژگی های عمده آن می بااشد. بیش از 2 میلیون مسافر در روز از کلیه ایستگاه ها تردد می کنند ( آمار شرکت قطارهای مسافربری مترو و حومه )

2- نزدیکی فاصله تابلو و ملموس بودن آن برای مخاطبان 

3- استفاده اقشار مختلف مردم و طبقه متوسط از آن به طور گسترده، انتخاب نوع کالا و خدمات مناسب تبلیغ در این حوزه را به سهولت ممکن می کند. 

4- سهولت در نصب و اجرای طرح تبلیغات در کمترین زمان ممکن

این روش از تبلیغات مناسب چه گروه از کالاها و خدمات است ؟

با توجه به نوع مخاطبان مترو که عموما از اقشار مختلف جامعه می باشند، تبلیغ کالاهای تند مصرف و خدمات عمومی مانند وارد زیر کاملا مناسب دیده می شود: 

کالاهای عمومی شامل مواد شوینده و بهداشتی، عطر و ادکلن و تزئینات و زیور آلات کم قیمت، کالاهایی که به صورت اقساط امکان واگذاری دارند مانند اتومبیل و لوازم خانگی، سری کالاهای مواد غذایی و خوراکی مانند تنقلات، آدامس و آجیل.

گروه خدمات شامل آموزشگاه ها، بانک ها، بیمه ها بیشتر مناسب این شیوه از تبلیغات هستند.

 

 

تبلیغات در مترو و محوطه آن چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به مدت زمان مناسب حداقل 12 دقیقه به طور میانگین و حداکثر 50 دقیقه، ابزارهای تبلیغاتی موجود از اثربخشی خاصی برخورداند. همچنین با توجه به تعداد کثیر تابلوها، توانایی ایجاد تنوع در طرح ها و متن های موجود، پیام های متعددی در معرض دید مخاطبین قرار می دهد.

برای تاثیر بهتر در تبلیغ داخل مترو چه عواملی را باید رعایت کرد؟

آسانگار، با داشتن بیش از 18 سال سلبقه در اجرا و مشاوره تبلیغات، با ارائه ی مشاوره درست و صحیح، به تمامی برندها و صاحبین کسب و کار امکان انتخاب ابزارهایی که بازدهی مناسب و کاربری بهتری برای آن ها داشته باشد را داده و رویه های استانداردی را برای این فرآیند تعیین می کند. 

با توجه به اینکه مترو از وسایل حمل و نقل عمومی می باشد و هر روزه در حال گسترش و توسعه می باشد، کلیه محصولات و خدماتی که مصرف کننده آن ها از اقشار عمومی جامعه باشند قابل عرضه است.

برای مشاهده تعرفه تبلیغات در سال 1400 و 1401 ، اینجا کلیک کنید .

 



کلمه کلیدی :

تبلیغات در مترو

نام نویسنده :عرفان کریم خانی - آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66