محصولات تند مصرف FMCG تاریخ ثبت : 1400/11/09_14:59

رسانه بیدود ، به صرفه ترین رسانه تبلیغاتی برای محصولات FMCG


تبلیغات، شتاب دهنده ی فروش در بازار رقابتی :

امروزه در کشورهای در حال توسعه، یکی از فاکتورهای مهم در رشد صنایع و کسب و کارها، ارائه ی درست و اصولی از محصولات و خدماتی است که توسط برند های مختلف تولید و توزیع می شود . از میان محصولات موجود در بازار، دسته ای از محصولات جز کالاهایی هستند که دارای بازه ی مصرفی کوتاه مدت و فوری هستند . به عبارتی خرید این محصولات به صورت مستمر و در بازه های کوتاه زمانی انجام گرفته و پس از مدتی از بین می روند . در این میان، کالاهایی با این ویژگی جزو کالاهای اساسی مردم محسوب می شوند. برای مثال انواع مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکتریکی مثل موبایل و تجهیزات جانبی جز این دسته از کالاها محسوب می شوند . در بازار رقابتی امروز، همواره یکی از چالش های اساسی سر راه تولیدکندگان نحوه ارائه ی محصولات به صورت کاملا متفاوت برای جذب مشتـری های زیاد است . چرا که در بازار کنــــونی برند های زیادی در زمینه ی تولید این نوع محصـــولات فعالیت  می کنند و همین موضوع باعث تشدید فضای رقابتی در بازار اقتصاد های مختلف شده است. اولین گام در برخورد با این چالش ها، اتخاد یک استراتژی بر پایه ی داده و تحلیل های گسترده است . با وجود حجم عظیم محصولات و برندهای مختلف، تنها استراتژی که می تواند در قسمت های مختلف چرخه عمر محصول مفید عمل کند، تبلیغات است. شاید همین تبلیغات بتواند گام های بعدی رویارویی با چالش ها را آسان تر و قابلیت دسترسی آن ها را بالا ببرد . نکته قابل توجه در این بخش ، نحوه ی اتخاذ سیاست تبلیغاتی و تعیین رسانه های هدف برای ارائه تبلیغات می باشد .

رسانه های تبلیغاتی:

رسانه در اصطلاح به وسیله یا موجودیتی که گفته می شود که نقش برقراری ارتباط میان دو طرف مقابل را ایفا می کند. در گذشته ، نامه به عنوان یکی ازابزارهای پر کاربرد در برقراری ارتباط میان افراد مختلف محسوب می شد اما روز به روزبا پیشرفت تکنولوژی، راهکارهای نوینی در ایجاد ارتباطات مختلف خلق و به کار گرفته شدند. از منظر تبلیغات، رسانه تبلیغاتی وسیله یا ابزاری ست که پیام و شعار تبلیغاتی را به مخاطبان بازار هدف منتقل می کند و آن ها را به انجام اقدام متقابل وادار می کند .

محصولات تند مصرف یا FMCG:

محصولات مصرفی در تمامی بازار ها از نظر سرعت فروش به دو دسته تند مصرف(FMCG) و کند مصرف(SMCG) تقسیم می شوند . کالاهای تندمصرف، کالاهایی با عمر مفید کوتاه‌تر از یک سال و شامل محصولاتی در دسته‌های خوراکی‌، نوشیدنی، مراقبت شخصی، محصولات بهداشتی، لباس، کفش می‌شود. این محصولات، اغلب کالاهای خریداری شده با فراوانی زیاد و هزینه‌های تکراری هستند.کالای کند مصرف، کالاهایی با عمر مفید طولانی‌تر از یک سال شامل لوازم خانگی، مبلمان، وسایل ساختمان‌سازی و… است. این کالاها دارای فراوانی پایینی در فروش هستند و چرخش کالا در آن‌ها به سرعت کالاهای تند مصرف نیست.

انواع رسانه برای تبلیغات محصولات تند مصرف :

با توجه به بالا بودن سرعت فروش محصولات تند مصرف ، برند های زیادی در زمینه تولید و توزیع این نوع محصولات به وجود امده اند . این عامل باعث شده است تا تنوع کالایی بالایی در بازار مصرفی وجود داشته باشد و مردم در انتخاب محصول مورد نیاز خود همواره با چالش رو به رو باشند. درچنین شرایطی تبلیغات و نحوه ارائه محصولات به مشتریان بالقوه نقش اصلی را بازی می کند. هر برندی که بتواند محصول مشابه با سایر برندها را به شکلی متفاوت و مشتری پسند ارائه کند و به روانشناسی و جامعه شناسی کشور هدف کاملا واقف باشد می تواند مشتریان بالقوه را تبدیل به بالفعل کرده و محصول خود را به فروش برساند. در تبلیغات، مهم ترین مرحله، مرحله ی شناسایی رسانه ی مناسب برای انتشار تبلیغات است . چرا که انتخاب اشتباه رسانه منجر به عدم دسترسی به بازار هدف شده و هیچ سودی عاید فروشنده نمی شود. رسانه هایی که از ظرفیت خوبی برای انتشار پیام های تبلیغاتی برای محصولات تند مصرف برخوردارند:

•  رادیو و تلویزیون
•  رسانه های چاپی
•  رسانه های محیطی
•  ارتباط مستقیم 
•  رسانه های دیجیتال

از میان موارد بالا، رسانه های محیطی به رسانه هایی گفته می شود که معمولا در محیط های خارجی مثل ایستگاه های مترو، اتوبوس، اماکن عمومی، مجمتع های تجاری و بزرگراه های داخل و خارج شهری قرار دارند . تا به حال در سفرهای درون شهری و عبور از بزرگراه ها بیلبوردهای عظیمی که روی عرشه پل ها و یا در حاشیه بزرگراه ها قرار دارند را دیده اید ؟ 
یا هنگام استفاده از مترو، تبلیغاتی که روی بدنه مترو و یا روی پله های برقی قرار داشته اند را مشاهده کرده اید ؟

تعرفه ی تبلیغات در مترو را در اینجا مشاهده کنید  

تمامی این فضاها به عنوان رسانه های محیطی شناخته می شوند. مزیتی که این نوع رسانه دارد، تعداد مشاهده بالای آن است. چرا که روزانه، طیف گسترده ای از مردم به طور دائم در حال استفاده از وسائل نقلیه عمومی هستند و عده ای هم که با ماشین شخصی خود، رفت و آمد می کنند ، در فضاهایی مانند بزرگراه ها با این رسانه ها مواجه می شوند. بنابراین اگر هدف برند شما، آگاه سازی مخاطبان از خدمات، محصولات و یا نام برند است، این فضاها بهترین و پربازده ترین محیط در ارائه تبلیغات شما می باشند . به طور کلی، رسانه ها به تنهایی شاید نتوانند انتظارات شما از تبلیغات را فراهم کنند اما استفاده ترکیبی از تمامی این رسانه می تواند یک راهکارمناسب برای تبلیغات شما باشد.
دوچرخه بیدود، یک خدمت نوین است که با هدف فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه های اشتراکی برای کاهش آلودگی کلانشهر تهران، در  یک دهه ی گذشته راه اندازی شده است. آسانگار، با هدف استفاده تبلیغاتی از این دوچرخه ها و ایستگاه های ان ، تابلوهای ایستگاه ها را به عنوان یک فضای تبلیغاتی به رسانه های محیطی اضافه کرده و تمامی خدمات تبلیغاتی مربوط به بیدود را ارائه می کند . 
مزیتی که رسانه بیدود علاوه بر دارا بودن گستردگی بالا در سطح شهرتهران دارد، به صرفه بودن آن برای برندهای نوپا در حوزه محصولات تند مصرف می باشد. بازخورد سریع و هدف مند این رسانه ، یک برند تولید کننده ی محصولات FMCG را در تمامی مراحل رشد آن کمک کرده و می تواند مشتریان بالقوه زیادی را تبدیل به مشتریان وفادار کند .

 

 

 

 



کلمه کلیدی :

تبلیغات محیطی رسانه ی تبلیغاتی تبلیغات در تهران تبلیغاتمحیطی

نام نویسنده :آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66