ارزیابی کمپین تبلیغاتی تاریخ ثبت : 1400/09/23_15:7

طراحی و ارزیابی کمپین



یکی از مهم ترین گام های در اجرای یک کمپین تبلیغاتی، میزان اثرگذاری مراحل مختلف کمپین بر روی مخاطب می باشد. شاید تصور کنید هرچه سرمایه گذاری یک برند در بخش تبلیغات بیشتر باشد، کمپین هایی که برای این برند اجرا می شود نیز از اثرگذاری بالاتری برخوردارند. در صورتی که بسیاری از برند ها در مرحله آگاه سازی خودشان، نمی توانند سرمایه زیادی را برای بخش تبلیغات در نظر بگیرند. به همین دلیل، طراحی و اجرای  یک کمپین با هزینه پایین اما اثر بخشی بالا  دغدغه بزرگی برای کسب و کارهای مختلف به خصوص کسب و کارهای نوپا می باشد. مترو یکی از رسانه های قدرتمندی است که روزانه میزبان میلیون ها نفر است . لذا بهره مندی از رسانه های مختلف داخل ایستگاه و قطار، مرحله آگاه سازی یک برند را به احتمال بالا به موفقیت خواهند رساند.
نقاط تماس تبلیغاتی  یا Touchpoints  Advertising 
 اصطلاحی است که در  موضوع تبلیغات، به رسانه هایی اطلاق می شود که مخاطب و یا همان مشتری بالقوه به وسیله ی این رسانه‌ها، به هدف یک کمپین از مرحله آگاهی تا خرید دست می یابد. آگاهی از برند می تواند شامل یک ویژگی منحصر به فرد از یک برند و یا داستان آن برند باشد. ارزیابی اثربخشی تبلیغات در یک کمپین پس از مرحله آگاه سازی مخاطب امکان پذیر است. البته قبل از اجرای کمپین  و در مرحله تحقیقات بازار هم می توان با تعیین شاخص های عملکرد مناسب، این ارزیابی را انجام داد، اما این ارزیابی پس از اجرای مراحل آغازین کمپین، موثر تر و دارای نتایج دقیق تری خواهد بود. 
تبلیغات متحرک  Transit Marketing
تبلیغات متحرک به دسته ای از تبلیغات گفته می شود که به وسیله ابزارهای متحرک نظیر اتوبوس، تاکسی و مترو انجام می شود. به طور کلی، هر گونه تبلیغ که به صورت متحرک انجام می شود، دیده شدن آن را به‌صورت صدردصد تضمین می کند. بسیاری از افراد به طور معمول، بیش از دو بار در یک ایستگاه حضور پیدا می کنند. به همین دلیل، ایجاد هر گونه تغییر در نمای ایستگاه، چشم های مخاطب را حساس کرده و باعث دیده شدن آن می شود. در صورتی که روانشناسی کمپین به درستی انجام شده باشد، میزان اثرگذاری آن نیز به مراتب افزایش پیدا کرده و مرحله آگاه سازی مخاطب به خوبی پیش می رود. دانستن اینکه چه چیزی مخاطب شما را می‌خنداند، متوقف می کند و توجه اش را جلب می کند و چگونه یک پیام در ذهن او می ماند به اجرای کمپین کمک فراوانی می کند.  درگیر کردن مخاطب به غریزه، نگرش و تجربه او از درگیر شدن با مراحل قبلی  کمپین بستگی دارد. یک برند اگر بتواند این تجربه را در مخاطب خود ایجاد کند، در اصل  مشتری بالقوه را تبدیل به یک مشتری بالفعل کرده است. 
مثالی از اثربخشی یک کمپین محیطی 
به عنوان مثال فرض کنید شما صاحب امتیاز یک اپلیکیشن  موبایلی هستید . این اپلیکیشن به تازگی طراحی و به مرحله ی راه اندازی و انتشار رسیده است. شما پس از تحقیقات بازار تصمیم می گیرید برای افزایش آگاهی مردم از این اپلیکیشن، از تبلیغات متحرک نظیر مترو استفاده کنید. نسبت تعداد نصب فعال قبل و بعد از اجرای تبلیغات می تواند به عنوان یک شاخص عملکرد در ارزیابی تبلیغات استفاده شود . 
ارزیابی در تبلیغات متحرک یک مرحله بسیار مهم است . چرا که اگر این ارزیابی به دقت و با استفاده از داده های معتبر انجام شود می تواند در مراحل بعدی اجرای یک کمپین، منجر به بهینه سازی آن شود. 

کلمات در فضاهای بیرونی، صدایی بلند تر از صوت انسان ها دارند.
 



کلمه کلیدی :

ارزیابی کمپین در تبلیغات محیطی

نام نویسنده :آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66