آسانگار تاریخ ثبت : 1399/05/05_13:37

تبلیغات ریتارگتینگ


میخواهیم کمی درباره نوع جدیدی از تبلیغات با عنوان ریتارگتینگ که به تازگی با استقبال روبرو شده است صحبت کنیم که اصلا چیست و چگونه کار می کند!

 

ریتارگتینگ یا هدف گیری مجدد چیست؟

ریتارگتینگ نوعی از بازاریابی است که در آن کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید داشته ­اند را با انواع تبلیغات آنلاین در تمامی صفحات وب مورد هدف قرار خواهد داد. آمار نشان دهنده آن است که تنها 1 الی 2 درصد مردم در اولین بازدید از یک سایت خرید و یا در آن ثبت نام می­کنند. ریتارگتینگ ابزاری است که فرصت دست یافتن به 98درصد از مردمی که در اولین بازدید از سایت خرید یا ثبت نام نکرده ­اند را به شما می ­دهد.

تصور کنید شما مدت زمان زیادی رو صرف کرده اید تا سایتتان ورودی داشته باشد و از طریق آن فروش داشته باشید ولی همانطور که توضیح داده شد به احتمال خیلی زیاد در بازدید اول این اتفاق نمی ­افتد که خیلی طبیعیست ، چون در بازدید اول کاربر سخت اعتماد می­کند و شما باید به دنبال راهکاری باشید تا بازدیدکننده را مجدد به سمت سایت خود بکشانید تا احتمال فروشتان افزایش یابد.

با ریتارگتینگ می ­توانید همان user (کاربر) قبلی را پیدا کنید و برگردانید.

حالا میخوایم تفاوت بین ریتارگتینگ و تبلیغات بنری آنلاین رو بررسی کنیم.

در تبلیغات بنری آنلاین جامعه هدف شما در سطح ابتدایی قیف خرید قراردارند و تبلیغات حتی برای کسانی که یکبار هم سایت شما را ندیده اندنمایش داده می­شود.

یکی از بزرگ ترین سوء تفاهم هایی که در مورد تبلیغات ریتارگتینگ وجود دارد این است که چنین مواردی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که در بازار B2C استفاده شود. این موضوع صحت ندارد. شرکت های B2B هم می توانند از این روش برای داشتن چرخه فروش عالی استفاده کنند. هر چقدر بیشتر خودتان را جلوی دید مخاطبان هدف قرار دهید شانس تبدیلشان به مشتری و سرنخ بیشتر خواهد شد

در این نوع از تبلیغات شما باید موضوع اصلی را معرفی شرکت خود، برندینگ، جلب اعتماد و ... قرار دهید.

پس متفاوت بودن جامعه هدف اصلی ترین تفاوت است که البته کمک زیادی به صرف هزینه و زمان می­ کند.

اما در ریتارگتینگ یک جامعه هدف مشخص و محدودتر دارید که با برند شما آشنایی اولیه دارند ولی ممکنه حتی تا سبد خرید هم رفته باشند اما پروسه خرید رو تکمیل نکردند و شما با هدف­گیری مجدد میتوانید احتمالا این افراد رو به مشتری تبدیل کنید.

عملکرد ریتارگتینگ به چه صورتی هست؟

نحوه کار ریتارگتینگ به این شکل هست که شما کد ساده ­ای که معمولا به نام پیکسل یا SDK شناخته می شود را در بخش خاصی از سایت یا در تمامی صفحات سایت خود قرار می‌دهید. SDK یا پیکسل برای کاربران سایت شما قابل مشاهده نیست و مهم تر از همه اینکه بر روی عملکرد سایت شما تاثیری نمی گذارد. هر مرتبه که یک کاربر جدید به بخشی از سایت شما که در آن پیکسل یا SDK را پیاده سازی کرده اید بیاید، این کد یک کوکی بر browser کاربر مورد نظر را میگذارد و آن کاربر را به فضایی که به آن مخاطبین  گفته می شود اضافه می کند.  پس از این هر بار که این کاربر نشان شده در فضای وب فعالیت کند، این کوکی به شرکت تبلیغاتی که با شما همکاری می‌کند این اجازه را می‌دهد که وی را شناسایی کرده و تبلیغات مورد نظر شما را به آن کاربر نشان دهد. تعداد کاربران سایت شما تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت کمپین های ریتارگتینگ شما دارد. حتی اگر آمادگی برای شروع یک کمپین ریتارگتینگ را ندارید، ما به شما توصیه می کنیم که شروع به ساختن مخاطبین خود کنید، چون با توجه به ضرب المثل معروف ما ایرانی ها ، هرچی پول بدی آش میخوری! ، زمانی که بخواهید کمپین خود را اجرا کنید، تعداد بیشتری کاربر هدف گرفته دارید و سرانجام نتیجه بهتری می گیرید و کمپین موثرتری خواهید داشت.

اگر شخصی از مخاطبین شما به هدف کمپین شما برسد، از میان دسته­ ی مخاطبین خاص آن هدف خارج می شود، شما میتوانید تگ دیگری ایجاد کرده و تبلیغات متفاوتی را به کاربرانی که به اهداف کمپین های شما می رسند نشان دهید.

 

ریتارگتینگ دارای انواع مختلف است:

1.ریتارگتینگ سایت

2.ریتارگتینگ facebook

3.ریتارگتینگ پویا

4.ریتارگتینگ   CRM  

 

ریتارگتینگ سایت

ریتارگتینگ سایت را که به تفصیل توضیح دادیم. بطور خلاصه کلیه افرادی که با برند شما آشنایی ابتدایی و مختصری دارند ولی پروسه خرید را طی نکرده ­اند و شما با هدف­گیری مجدد آنها را احتمالا به مشتری تبدیل می ­کنید.

 

ریتارگتینگ facebook

افرادی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می­ کنند و در حال حاضر با شما تعامل دارند ممکن است به facebook هم سری بزنند و شما می ­توانید با نمایش محصولات خود هم تعامل صمیمانه ­تری با مشتری برقرار کنید و هم تبلیغ تأثیرگذاری داشته باشید.

این تبلیغ بسیار تأثیرگذار است که برند شما را در ذهن بازدیدکنندگان ماندگار خواهد کرد.

 

ریتارگتینگ پویا

با این روش می ­توانید منطبق با سلیقه بازدیدکننده و صفحات مورد بازدید وی و محصولات مورد علاقه ایشان تبلیغ هدفمند خود را اجرایی کنید.

 

ریتارگتینگ CRM

در این روش که با سختی ­هایی همراه است بدلیل اینکه برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید فهرست­ هایی را در CRM خود براساس مجموعه خاصی از معیارهای هدف به شرط بخش ­بندی درست و صحیح تهیه کنید.



کلمه کلیدی :

نام نویسنده :الگام

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66