تبلیغات در مترو تاریخ ثبت : 1397/12/06_11:29

مفهوم برند لوکس


مفهوم برند لوکس :

یک برند لوکس، برندی است که ارزشی فراتر از رفع نیازها و ضروریات عادی زندگی برای مصرف ‌کنندگان خود خلق می‌کند. برندهای لوکس به دلیل ویژگی‌های خاص خود از سایر برندها متمایز هستند و به همین دلیل خرید آن‌ها بیشتر به یک سرمایه ‌گذاری شباهت دارد.
بازاریابی برندهای لوکس به دلیل ویژگی‌های منحصربه ‌فرد این برندها نیازمند استراتژی‌‌های متفاوت و احاطه کامل بر شرایط بازار است. شناخت صنایع مختلفی که هر یک از برندهای لوکس در آن رقابت می‌کنند و ویژگی‌های رفتاری و تصمیم‌گیری مخاطبان این برندها، برای اجرای موفق برنامه‌های بازاریابی در این حوزه ضرورت دارد.

برندینگ برای یک برند لوکس اعم از کالا یا خدمت یکی از دشوارترین و حساس ‌ترین فعالیت‌های بازاریابی است. جایگاه متمایز این برندها ایجاب می‌کند که روش‌ها و استراتژی‌های متفاوتی برای طراحی عناصر برندینگ آن‌ها اعم از نام، رنگ، طراحی لوگو و غیره به‌ کار گرفته شود.

حساب قیمتی برند لوکس

imagesمحصول لوکس از آنجا که به دلایل روانشناختی متفاوت از سایر محصولات خریداری و تملک می شود، با کاهش قیمت در یک مرز مشخص میزان فروش آن نه تنها افزایش نمی یابد بلکه حتی کاملا متوقف می شود، و برعکس میانگین قیمتی محصولات برند لوکس در طول زمان افزایشی است.
بعنوان مثال، مقایسه تویوتا و بی ام و است. تویوتا حداقل هشت میلیون خودرو بیش از بی ام و تولید می کند (ده میلیون در برابر دو میلیون) اما ارزش برند تویوتا ۲۸ میلیارد دلار در برابر بی ام و ۲۶ میلیارد دلار است(میلواردبراون) که با توجه به فاصله زیاد تیراژ می توان گفت فاصله ارزش مالی برند را وجه لوکس بودن برند پر کرده است.

نحوه بازاریابی کالاهای لوکس :

تبلیغات در مترواز آنجایی که چه از دیدگاه مصرف‌کنندگان و چه از دیدگاه فروشندگان، بازاریابی لوکس یک بازی کاملاً جدید است؛ به همین دلیل لازم است که چنین بازاریابی را در کنار بازاریابی کلاسیک و همچنین کاملاً مجزا از آن بررسی نماییم.

بازاریابی کالاهای لوکس بسیار پیچیده گشته است زیرا که نه تنها که با انتقال تصویری از کیفیت، کارآیی و اعتبار در ارتباط می باشد بلکه همچنین سعی می نماید که تجربه ای را به شما بفروشد که این تجربه به روش زندگی تعیین شده برای زندگی مصرف‌کنندگان کالاهای لوکس مرتبط می باشد. خصوصیات کالاهای لوکس به ما می فهماند که بازاریابی کردن در این حوزه کلاً با دیگر بخش ها متفاوت می باشد اما شواهد بسیار محکمی وجود دارد که می گوید مفاهیم این نوع بازاریابی نیز بر پایه های بازاریابی سنتی استوار شده است.

در بسیاری از شرکت های محصولات لوکس مدیران برند با تجربه که در بازاریابی های کلاسیک آموزش دیده بودند، استخدام شدند تا متدولوژی‌های خود را برای بازاریابی برندهای لوکس توسعه دهند اما همین مطلب تبدیل به مشکلی شد که این شرکت ها با آن مواجه شدند شاید به این دلیل که برندهای لوکس را برای محصولاتی بازاریابی کردند که خود محصولات لوکس نبودند در واقع می خواستند اعتبار نامی را که از آن بهره می بردند به چنین محصولاتی وارد نمایند. در این بخش بازار، بازاریابی کلاسیک از طریق متدولوژی‌ها و تکنیک‌های کفایت ‌سنجی که برای تولید انبوه به کار برده می‌شود، اعمال می‌شود. این محصولات تصوری از محصولات لوکس را ایجاد می‌نمایند که در واقع محصول لوکس نیستند.

فراتر از یک لوگو باشید

وقتی که مشتریان به فکر یک برند لوکس هستند، در واقع آنها در جست‌وجوی یک سری کامل از نمادهای تصویری هستند تا اینکه بخواهند صرفا فقط به لوگو توجه داشته باشند. این موارد می‌تواند در بر دارنده نمادها و سمبل‌های برند، رنگ، الگو، تصاویر و حتی مفاهیم باشد. یک مثال خوب در این زمینه بتکاست که کالاهای چرمی‌اش هیچ گونه نماد یا لوگوی قابل رویتی ندارد اما به جای آن از طریق الگوی چرم بافته‌شده محصولات خود شناخته می‌شوند. یا به عنوان مثال برند شانل. به این برند که فکر کنید، رنگ‌های سیاه و سفید، عدد۵، گل‌های کاملیا یا یک پیراهن تیره به ذهن‌تان خواهد رسید. برندهای لوکس باید نمادهایی انتخاب کنند و آنها را با تکرار مداوم به شکل نماد خود درآورند.

منحصر به فرد بودن کالای لوکس

برند
در بازاریابی سنتی همواره به منحصر به فرد بودن به عنوان پارامتر درجه دومی که از فاکتور قیمت(Price ) ناشی می شود، نگاه می شود. اما در دنیای بازاریابی کالاهای لوکس این پارامتر بسیار با ارزش تر از آن است که خیلی معمولی با آن برخورد شود. منحصر به فرد بودن همواره در بازاریابی برندهای لوکس به عنوان یکی از مهره های تغییر دهنده در موفقیت ایفای نقش نموده است.

در دنیای دیجیتالی دموکراسی مآب امروز هیچ فاکتوری به اندازه این فاکتور نمی تواند با ارزش تلقی گردد. اما استفاده از روش‌های دیجیتالی در بازاریابی به معنی به خطر انداختن منحصر به فرد بودن یک برند لوکس نیست بلکه در واقع استفاده از این روش‌های دیجیتالی در بازاریابی فرصت مناسبی را در جهت کنترل و افزایش منحصر به فرد بودن یک برند در اختیار ما قرار می دهد. این ممکن است همان چیزی باشد که با عنوان فناوری اعتباری شناخته می شود.

تعهد

تبلیغات در مترو
تعهد تنها و تنها به یک چیز وابسته است و آن هم داستان است. چه می خواهد یک فیلم تبلیغاتی باشد، چه تجربه ی یک وب سایت یا یک پست ساده در فیس بوک، تمامی آن ها یک داستان را تعریف خواهند کرد که آغاز، میانه و پایانی دارد به گونه ای که بیننده ی آن در نهایت چیزی را در اعماق وجودش احساس خواهد کرد.

وقتی درباره برندهای لوکس صحبت به میان می آید، همواره تعهد مترادف یک داستان است. شرکت تیفانی گزارش داد که پس ارائه میکروسایت “چه چیزی یک عشق حقیقی را می‌سازد”و برنامه کاربردی جهت کاربران موبایل با عنوان “یابنده حلقه نامزدی”، میزان فروش آن 20 درصد افزایش یافته است. این دو اقدام ساده در واقع داستان های شرکت تیفانی برای نمایش عشق حقیقی با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال می باشد.
در دنیای کنونی بازارهای لوکس دیگر کافی نیست که افراد را راضی نمایید تا از شما خرید نمایند بلکه بایستی بتوانید آنها راضی نمودن آنها به پیوستن به برند شما در این سفر کلید اصلی می باشد و این کار تنها با کمک داستان ها امکان پذیر می باشد .

شرکت آسانگار مصمم است با پیشتازی در عرصه نوآوری و تبلیغات یکی از شرکت های برتر ارایه دهنده خدمات تبلیغات در سطح کشور و منطقه شناخته شود. همچنین این شرکت با بهره گیری از ارتباطات قوی و مستمر قادر خواهد بود به عنوان یک شرکت چابک و هوشمند نقش حلقه ارتباطی را بین نهادهای مختلف تصمیم گیرنده و اجرایی در زمینه ارایه خدمات تبلیغات در مترو ، تبیلغات در مترو کرج ، تبلیغات در مترو تهران در کشور ایفا نماید.

همچنین این شرکت با ارائه بهترین امکانات در زمینه تعرفه تبیلغات در مترو ، تعرفه تبلیغات در مترو کرج ، تعرفه تبلیغات در مترو تهران ، تعرفه تبلیغات در مترو تهران و حومه در خدمت هموطنان عزیز میباشد .

از اینکه این مقاله را مطالعه نمودید متشکرم .به امید دیدار مجدد!



کلمه کلیدی :

برند لوکس

نام نویسنده :سپیده شاه مرادی. الگام

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66