تبلیغات تاریخ ثبت : 1397/09/19_12:50

تاریخچه تبلیغات در جهان


تاریخچه تبلیغات

دردوره باستان اولین نشانه های ظهور تبلیغات مربوط به تصاویری که بر روی دیواره ی غارهای اولیه نقش بسته است با این وجود  آن چه ما تحت عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم،ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور آمریکا دارد.

 در سال 1450 با اختراع ماشین چاپی سربی و چاپ انجیل توسط گوتنبرگ عصر جدید از تبلیغات رقم خورد و با روی کار آمدن صنعت چاپ ، در واقع انقلاب عظیمی در تبلیغات چاپی ایجاد شد. تبلیغات در زمان قدیم در مقایسه با تبلیغات امروزی خیلی ساده بود، با وجود این، هدف اساسی از آگهی همان بود که امروزه هم هست، بدین معنا که منظور از آن، ایجاد ارتباط برای دادن اطلاعات و ایده ها به گروهی از مردم بود که موجب تغییر یا تقویت رفتار آنها بشود.

در سال 1487  ویلیام کاکستون پس از گوتنبرگ از ایده ی او استفاده کرد و یک آگهی چاپ و پخش نمود  که در آن توجه خوانندگان را به خرید کتابی که در مورد قوانین مذهبی منتشر کرده بود جلب می کرد. در اواسط قرن هفدهم روزنامه به وجود آمد. نشریه ای هفتگی به نام مرکوریز در انگلستان در آن زمان منتشر شد با به وجود آمدن مطبوعات، تبلیغات به صورت جدیدی برای اطلاع افراد باسواد رشد کرد و کم کم شروع به پیشرفت نمود.

در ابتدا آگهی های چاپ شده فقط جنبه ی اطلاع رسانی داشت و بیشتر آگهی دهنده گان در آن زمان وارد کنندگان اجناس بودند .اولین نشانه ی آگهی رقابتی را می توان در سال 1710 پنشر پیدا کرد که در ان نه تنها خریداران را آگاه می نمود که موضوع جنس آگهی شده چیست و کجا می توانند خریداری نمایند بلکه کوشش می نمود که خوانندگان را متقاعد سازد که جنس او بر اجناس دیگر مزیت دارد و برای رسیدن به هدف خود ادعاهای زیادی را درباره ی کالا نموده بود با این وجود
تمام تبلیغات چاپ شده در ان زمان فقط توسط  افراد باسواد خوانده میشد و این مشکل تا زمان ظهور رادیو و تلویزیون ادامه داشت .

ظهور رادیو و تلویزیون که افراد بی سواد که قدرت خواندن نداشتند از تبلیغات مطلع شوند و دیگر سواد لازم نبود که علاقه مندان به کالایی از مزایای آن مطلع شوند. البته بسیاری از مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی هنگامی که از رادیو استفاده ی تبلیغاتی می شد سواد داشتند و قادر به خواندن و نوشتن بودند.

در سال 1890 که به تدریج تبلیغات وسیله ی موثری برای بازاریابی شد و بازار تولیدات وسیع، پراکنده شد و بودجه ی تبلیغاتی شرکتهای وکارخانه ها افزایش  یافت در نتیجه آژانسهای تبلیغات به وجود آمدند که وظیفه ی آنها ایجاد و طرح علایم تجارتی، نوشتن متن آگهی ها، ترسیم عکسها و نقشهای تبلیغاتی، انتخاب حروف چاپی آگهی و حتی گاهی تجزیه و تحلیل بازار بود. آژانسهای تبلیغات از جمله نیروهایی بودند که در راه تکمیل و پیشرفت تبلیغات کمک موثری بودند .درمقاله بعدی به بررسی تاریخچه  تبلیغات در ایران خواهیم پرداخت  .

 

تبلیغات در مترو تهران :

مجری پذیرش تبلیغات شرکت «بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)» با بـرند«مترو رسانه»:
مترو رسانه به عنوان یک رسانه در حوزه تبلیغات در مترو تهران و حومه فعالیت می کند و کلیه صاحبین کالا و خدمات می توانند تبلیغات خود را در تابلوها و دستگیره های داخل واگن ، تابلوهای روی سکوهای مترو و تابلوهای بک لایت کنار پله های برقی داخل مترو اکران نمایند.

تبلیغات در مترو کرج :

گروه آسانگار یک هلدینگ تبلیغاتی است که از سـال 1383 و با مجوز رسمی از وزارت فـرهنگ و ارشاد اسلامی بـا راه­ اندازی دفاتر خود در استان­های تهران، البرز(کرج) اقدام به فعالیت نموده است. این شرکت در طول دوره فعالیت خود، مشاور و مجری تبلیغاتی شرکت­ها، کارخانجات تولیدی و بازرگانی بوده است که بعضاً این خدمات تا به امروز ادامه یافته است.
این شرکت، با توجه به بودجه تبلیغاتی مشتریان خود و با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه همواره توانسته است بسته­ های تبلیغاتی مناسبی جهت تبلیغات در مترو کرج جهت ارتقاء بازار فروش محصولات و خدمات مشتریان فراهم آورد.
جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با تعرفه تبلیغات در مترو کرج و تعرفه تبلیغات در مترو تهران با ما تماس حاصل بفرمایید .

 

 



کلمه کلیدی :

تبلیغات در مترو

نام نویسنده :آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66