بهبود کمپین های ایمیلی تاریخ ثبت : 1398/03/29_15:22

۱۵ روش اثر گذار برای بهبود کمپین های ایمیلی


۱۵ روش اثر گذار برای بهبود کمپین های ایمیلی :

روش‌هایی برای اندازه‌گیری و یا بهبود کمپین‌های ایمیل مارکتینگ وجود دارد.

ما در این مقاله  ۱۵ روش اثرگذار را انتخاب کردیم.

  1. فهرست خود را بخش بندی کنید

شاید شما مشترکینی دارید که به مدل های دیگری از ایمیل علاقه مند هستند مثل کوپن، ایونتف اخبار و … . پس بسیار مهم است که به چه کسی ایمیل ارسال می کنیم.
برای مثال اگر شما برای دانش آموزان تخفیفی گذاشته اید حتما دقت کنید که لیست مشترکین خود را با توجه به رده بندی سنی تقسیم بندی کرده باشید. ارسال ایمیل به مشترکین و مخاطبین خود می تواند باعث ترغیب آن ها شود تا ایمیل های شما را بیشتر باز کنند و نرخ کلیک آن ها بالاتر رود.

  1. اطمینان حاصل کنید که ایمیل های ارسالی شما قابلیت اجرا شدن در گوشی های موبایل را داشته باشند

تحقیقات نشان داده است ۷۱ درصد از مردم، ایمیل هایی را که به درستی اجرا نشوند را سریع پاک می کنند. برای جلوگیری از انداخته شدن ایمیل ها در قسمت Trash،  بسیار مهم است که بر روی بهبود اجرا شدن ایمیل در موبایل ها تمرکز کنیم.

برای مثال از تصویر بزرگ و عنوان(Headline) بُلد شده استفاده کنید( البته عده ای هم معتقدند که نباید از تصاویر بزرگ استفاده کرد). از فضای سفید استفاده کنید.
موضوع خود را خیلی کوتاه توضیح دهید.و مطمئن شوید دکمه CTA به اندازه کافی بزرگ است که دیده و کلیک شود.

  1. فقط ایمیل های مبتنی برمتن را در نظر بگیرید(از ایمیل های مبتنی بر تصویر استفاده نکنید)

تحقیقات نشان می دهد که ایمیل های متنی ای که به محصول و محتوای شما لینک شده اند تاثیر بهتری دارند. تصاویر در ایمیل خیلی زیبا دیده می شوند اما بیشتر مشترکین ایمیل مثل OUTLOOK علاقه ای به دیدن تصویر ندارند.
پس بهتر است از یک توضیح کوتاه استفاده کنید و به سایت مورد نظر لینک بدهید.

  1. ارسال ایمیل از طرف شخص واقعی

۶۴ درصد از مشترکین، ایمیل هایی را باز میکنند که می دانند از طرف چه کسی ارسال شده است. استیون مکدانلد میگوید  هیچ کس دوست ندارد از طرف dontreply@example.com  ایمیلی دریافت کند.
بنابراین کمپین ایمیلی بعدی خود را از طرف اعضای تیم بازاریابی یا خدمات مشتریان و یا حتی مدیر عامل ارسال نمایید.

  1. موضوع خود را قانع کننده و مستقیم بنویسید

شما می توانید با نوع نگارش موضوع ایمیل(Subject)  یا برنده شوید و یا شکست بخورید. بنابراین تا جایی که امکان دارد آن را قانع کنند بنویسید.
موضوع باید بتواند باعث ترغیب مخاطب برای باز کردن آن شود. مهمتر از همه آن را کوتاه بنویسید موضوعی که با کمتر از ۵۰ حرف نوشته شود Open Rate بیشتری دارد.

می توانید در نوشتن موضوع از این عبارات استفاده کنید: “آخرین فرصت” یا  ” همین امشب به پایان می رشد” و غیره… .
از استفاده کردن از جملات طولانی و رنگارنگ پرهیز کنید. ایمیل اصولاً باید خلاصه و مفید باشد تا مخاطب بتواند بدون اتلاف وقت آن را مطالعه نماید.

  1. ایمیل ها را شخص سازی کنید

اگر شخصی سازی به درستی انجام شود می تواند باعث شود ایمیل از طرف مخاطب باز شود. ۷۴ درصد از مخاطبین آنلاین،  زمانی که محتوایی خارج از علاقه خود دریافت میکنند عصبانی می شوند.

ایمیل هایی که شخصی شده باشند ۲۶ درصد بیشتر احتمال باز شدن دارند.

  1. داشتن CTA واضح

یکی از بزرگترین اشکالات در بازاریابی ایمیلی نبودن وضوح در Call To Action است. اگر مشترکین در ۵ ثانیه متوجه منظور ایمیل شما نشوند، ایمیل شما را پاک میکنند.
پس زمانی که ایمیل مورد نظرتان را طراحی کردید حتما آن را تست کنید و از دوستان خود بخواهید ۵ ثانیه به آن نگاه کنند و نظر خود را بگویند. اگر متوجه منظور ایمیل و هدف شما شدند، آنگاه ایمیل را برای مشترکین خود ارسال کنید.

  1. پیش نمایش خوبی از خود نشان دهید

به یاد داشته باشید بیشتر مشترکین، ایمیل شما را از طریق پیش نمایش می بینند. مطمئن شوید که اطلاعات کلیدی و Call To Action در قسمت بالا سمت چپ  ایمیل قرار داشته باشد. در واقع با دیدن این پیش نمایش تصمیم می گیرند که ایمیل شما را  باز کنند و یا نه؟

 

  1. متن Pre-Header خود را بهبود بخشید

طبق تحقیقات انجام شده،  ۵۵ درصد از کل ایمیل ها از طریق موبایل باز می شود؛ این باعث می شود تا pre-header برای بهبود میزان پاسخ بیشتر، اهمیت پیدا کنند. اطمینان حاصل کنید که متن pre-header از موضوع ایمیل پی روی می کند.

هرگز سابجکت (subject) و هدر (Header) ایمیل را دقیقاً مثل هم انتخاب نکنید. علی‌رغم اینکه سابجکت و هدر ایمیل باید باهم مرتبط باشند، ولی از ترکیب و یا تکراری بودن آن‌ها باهم خودداری نمایید وگرنه قسمتی از خوانندگان خود را به دلیل اشتباه “تکرار مطلب” از دست خواهید داد.

  1. مختصر بنویسید

متن ایمیل باید به زبان ساده ولی گویا نوشته شود تا مخاطب را تا حد امکان جذب خود کند. اگر محتوای زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارید حتما با گزینه “خواندن مطالب بیشتر” به مخاطب اجازه دهید تا بتواند انتخاب کند .
برای گوشی های موبایل بسیار مهم است که این کلیک وجود داشته باشد چون محتوا به صورت عمودی نشان داده می شود.

  1. بهترین زمان برای ارسال ایمیل به گروه هدف را پیدا کنید

اگر فکر می کنید همه بازاریابان ایمیل های خود را بین ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر ارسال می کنند کاملا در اشتباه هستید. شما باید بر اساس نوع گروه مخاطب خود زمان بندی انجام دهید.
زمانی که کمپین ایمیلی خود را می خواهید ارسال کنید منطقه زمانی را هم در نظر بگیرید. به این طریق هر منطقه از کشور، ایمیل خود را در زمان مناسب دریافت می کند.

  1. به مخاطبین خود اجازه دهید تا بتوانند اشتراک ایمیل خود را مدیریت کنند

یک راه ساده برای کاهش میزان افت لیست مشترکین، استفاده از قالب preference center است.

Preference center  در واقع صفحه فرود سایت شما است که به مشترکین خود این اجازه را می دهد تا در صفحه شما بمانند و یا لغو اشتراک کنند. اجازه دهید مشترکین فرکانس مورد نظر خود را برای دریافت ایمیل انتخاب کنند.

  1. ایمیل های خود را دنبال کنید

از UTM  کد استفاده کنید تا بتوانید رفتار مخاطب پس از کلیک کردن را بدانید. بعضی ها به صورت خودکار این کد ها را دارند اما اگر ندارید برای این کار حتما زمان بگذارید. این کد به شما این امکان را می هد تا بینید مشترکین شما در حال بازدید کدام صفحات هستند و یا نرخ پرش در کدام قسمت سایت بیشتر است.

  1. به طور مداوم تست کنید

بازاریابان ایمیلی باید همه چیز را از جمله خطوط موضوعی، محتوای برجسته، خلاقیت و ارسال زمان، تست کنند .
برای مثل یک شرکت سعی کرد محتوای خود را به مخاطبین جوانتر ارسال کند به همین دلیل از A/B تست برای اینکه بداند آیا این مخاطب به این محصول نیاز دارد یا خیر استفاده نمود.
از طریق این تست شرکت متوجه شد که  در روزهای یکشنبه Open Rate افزایش پیدا کرده است.

یا حتی می توانید همان ایمیل را با دو  موضوع  و محتوای مختلف تست کنید تا متوجه شوید کدام از محتواها Open Rate بیشتری داشتند.

  1. فهرست ایمیل خود را به طور مرتب به روز کنید.

لیست های قدیمی دارای نرخ تعامل کمتری نسبت به فهرست جدید هستند. حتما ایمیل هایی که مدت زمان زیادی است که تعامل نداشته اند را از لیست خود حذف کنید و فهرست خود را با توجه به میزان تعامل تقسیم بندی نمایید.

مک دانلد می گوید: ۴۰ درصد از مشترکین شما غیر فعال هستند. پس ارسال ایمیل به افرادی که ایمیل خود را باز نمی کنند و یا ایمیل های شما را نمی خوانند می تواند تاثیرات منفی بر روی Delivery Rates شما بگذارد.
افرادی که بیش از ۱۲ ماه است از ایمیل خود استفاده نکرده اند  را حذف کنید و به جای آن تمرکز خود را بر روی افرادی بگذارید که با شما تعامل دارند.

 

شرکت آسانگار مصمم است با پیشتازی در عرصه نوآوری و تبلیغات یکی از شرکت های برتر ارایه دهنده خدمات تبلیغات در سطح کشور و منطقه شناخته شود. همچنین این شرکت با بهره گیری از ارتباطات قوی و مستمر قادر خواهد بود به عنوان یک شرکت چابک و هوشمند نقش حلقه ارتباطی را بین نهادهای مختلف تصمیم گیرنده و اجرایی در زمینه ارایه خدمات تبلیغات در مترو ، تبلیغات در مترو کرج ، تبلیغات در مترو تهران در کشور ایفا نماید.

همچنین این شرکت با ارائه بهترین امکانات در زمینه تعرفه تبلیغات در مترو ، تعرفه تبلیغات در مترو کرج ، تعرفه تبلیغات در مترو تهران ، تعرفه تبلیغات در مترو تهران و حومه در خدمت هموطنان عزیز میباشد .

از اینکه این مقاله را مطالعه نمودید متشکرم .به امید دیدار مجدد!



کلمه کلیدی :

بهبود کمپین های ایمیلی

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66