تبلیغات محیطی در دوران پساکرونا تاریخ ثبت : 1400/11/23_12:41

تبلیغات محیطی در دوران پساکرونا


تبلیغات درمترو دردوران کرونا:


با شروع کرونا در ایران، میزان استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی در تمامی شهر ها مخصوصا شهر های با جمعیت بالا و وسایل نقلیه عمومی متنوع مانند مترو، اتوبوس و تاکسی به شدت نزول پیدا کرد. تا جاییکه قرنطینه های متعدد نیز مزید بر علت شده و از حجم مسافران روزانه سیستم نقلیه عمومی کم کرد. این اتفاق از جهتی برخی رسانه ها مانند تلوزیون، رادیو و شبکه های اجتماعی  را با رشد مخاطب بالا رو به رو ساخت. مصرف روزانه اینترنت در کل کشور چند برابر شد و بسیاری از کسب و کارها رو به فروش آنلاین آوردند. در این بین ، رسانه هایی که با کاهش شدید در میزان مشاهده مواجه شدند، رسانه های محیطی بودند. این رسانه ها  اغلب در بزرگراه ها، وسایل نقلیه و اماکن پر تردد نصب می شدند و همین کاهش میزان سفر، دلیلی بر کاهش میزان تعامل مخاطبان با آن ها شده بود. این موضوع باعث شد تا کسب و کارهای مختلف استفاده از این رسانه ها را تا حد امکان کاهش داده و سرمایه تبلیغاتی خود را در سایر بسترها مصرف کنند . در بازه زمانی یک ساله اوج کرونا در کشور ، بسیاری از آژانس های تبلیغاتی نیز وارد فاز تازه ای از تبلیغات به نام تبلیغات دیجیتال شدند. بازاریابی فروش محصول از طریق اینترنت با یک رشد فزاینده رو به رو شد و سایر رسانه ها به شدت افول کردند.

 


متروی تهران در کرونا: 


متروی تهران، پیش از کرونا، به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی، روزانه نزدیک 2 الی 3 میلیون مسافر را جابه جا می کرد. اما با ورود کرونا با یک افت ناگهانی این میزان سفر به زیر 1 میلیون سفر کاهش پیدا کرد . رسانه های تبلیغاتی که در داخل ایستگاه ها و واگن قطارها استفاده می شدند، هم زمان با پیک کرونا، از یک رسانه ی پر بازدید و موثر به یک رسانه ی کم بازدید و غیر موثر تبدیل شدند. سایر وسائل نقلیه مانند اتوبوس و تاکسی ها نیز، به دلیل احتمال بالای انتشار ویروس کرونا تعداد مسافر کمتری را جا به جا می کردند و این موضوع ، سبب کاهش میزان دیده شدن یا دسترسی تبلیغات به روی این رسانه ها شده بود. با رشد کمپین در خانه بمانیم ،  کارایی تبلیغات محیطی بیش از پیش کاهش پیدا کرد و سهم بالایی از این تبلیغات جای خود را به تبلیغات دیجیتال داد . 


کسب و کارهایی که در حال طراحی کمپین های جدید برای سال جدید بودند، با مشاهده این از کار افتادگی در تبلیغات محیطی ، عملا بخشی از کمپین خود را از دست داده و مجبور به تغییر و بازطراحی کمپین های خود شدند. دیگر خبری از کمپین های 360 درجه با قابلیت قبلی و کارایی معمول نبود و همین موضوع، تمایل برندها برای تبلیغات در رسانه های محیطی را کاهش می داد. رفته رفته با کاهش میزان سرایت ویروس کرونا و ساخت واکسن و به تبع آن کاهش محدودیت ها، میزان استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی افزایش یافته و رسانه های محیطی جان تازه ای به خود گرفتند . این رسانه ها مجدد وارد چرخه کمپین های 360 درجه شدند و قدرت تبلیغات محیطی افزایش پیدا کرد.  تبلیغات درمترو نیز با دارا بودن چندین رسانه، مجدد رشد کرده و نقش کلیدی خود در تبلیغات محیطی را پس گرفت. با توجه به اینکه تبلیغات در مترو، به دلیل بالا بودن میزان مشاهده، از اثربخشی بالایی برخوردار است، استفاده ازآن درهر کمپین تبلیغاتی پیشنهاد می شود. چراکه هم می تواند مخاطب را طولانی مدت درگیر کرده و به هم دفعات زیادی در معرض دید قرار بگیرد . تعرفه تبلیغات در مترو نیز به دلیل بالا بودن نرخ مشاهده از تناسب خوبی برخوردار بوده و فشار مالی بالایی را برای  کسب و کارها وارد نمی کند. در عوض تبلیغات اصولی وصحیح در مترو می تواند تاثیر مثبت خود را گذاشته و هزینه تبلیغاتی را تبدیل به سود کند.
 
آسانگار، مجری و مشاور تبلیغات در مترو تهران


آسانگار با داشتن تنوع بالای رسانه در مترو تهران از قبیل کتیبه های داخل قطار، تابلوهای روی سکو ، بدنه های قطار، پله های برقی ، تابلوهای بک لایت، می تواند برای هر برندی با هر میزان سرمایه ای یک پیشنهاد تبلیغاتی عالی ارائه کند تا تمامی کسب و کارها مخصوصا کسب و کارهای کوچک و نوپا بتوانند از این رسانه  برای ارائه محصول و برند خود بهره مند شوند . 
فقط کافی است با شماره های تماس زیر ارتباط برقرار کنید و با کارشناسان فروش ما گفتگو کنید .

09224843673

026-33554430 ( دفتر کرج) 

021-66576307 ( دفتر تهران ) 

رزرو تبلیغات در مترو تهران 

 

 



کلمه کلیدی :

تبلیغات در مترو

نام نویسنده :عرفان کریمخانی-آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66