افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی تاریخ ثبت : 1398/04/16_8:53

آیا افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی ارتباطی دارد؟


آیا افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی ارتباطی دارد؟

یکی از سوالات که در ذهن صاحبان کسب و کار اینترنتی وجود دارد این است: آیا واقعا افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی در ارتباط است؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید.

اولین تبلیغات آنلاین بنری در سال ۱۹۹۴ توسط مجله wired بود که بنر های کمپانی AT&T را در وبسایت خود به نمایش گذاشت‌.
از سال ۱۹۹۴ تا به امروز تبلیغات آنلاین پیشرفت چشمگیری داشته و سرمایه گذاری در آن، در سال ۲۰۱۴ به ۹۷هزار میلیون دلار رسیده است. در سالهای اخیر، اکثر برند‌های دنیا بخشی از بودجه تبلیغاتی خودشان را به تبلیغات آنلاین اختصاص داده‌اند.

 افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

 

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

تأثیر مستقیم تبلیغ اینترنتی بر فروش، نسبت به سایر کانال‌های تبلیغاتی

کاربران اینترنت معتقدند که تبلیغات آنلاین نقشی کلیدی را در عملیات خرید محصول ایفا می‌کند.
مرکز IFOP فرانسه یک بررسی آماری روی سیستم تبلیغاتی مایکروسافت داشته است و تأثیر مستقیم تبلیغات آنلاین بر فروش را مورد مطالعه قرار داده است.
در نتایج این تحقیقات مشخص گردیده که از هر ۴ نفر، ۳نفر معتقدند که تبلیغات آنلاین اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به دیگر رسانه‌ها در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

 افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

۱- گستردگی مخاطبان

ضریب نفوذ اینترنت در ایران، در سال ۹۳ در حدود % ۴۸٫۱۳ (۳۶ میلیون نفر) بوده است. همچنین تعداد کاربرانی که هر روز از اینترنت استفاده می کنند، بالغ بر ۱۳ میلیون نفر می باشد. با استفاده از تبلیغات آنلاین با کمترین هزینه می توانید به سرعت به بازار هدف خود دست یابید.

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

 افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

بر اساس آمار جهانی، میزان بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین در کوتاه مدت از سایر رسانه‌ها بیشتر است“

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

 افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

با ترکیب تبلیغات آنلاین با سایر رسانه‌ها، نرخ بازگشت سرمایه کمپین تبلیغات خود را افزایش دهید.

 افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی  

۲- اثر بخشی

یکی از مهمترین ویژگی‌های تبلیغات آنلاین قابلیت اندازه‌گیری آن است . شما در هیچ روش تبلیغاتی دیگری نمی‌توانید آمار دقیق افرادی که تبلیغ شما را مشاهده کرده‌اند و از آن مهم‌تر تعداد افرادی که به آن تبلیغ پاسخ داده‌اند را اندازه گیری کنید.
از مهمترین چالش های تبلیغات غیرآنلاین در ایران، این است که در سایر روشهای تبلیغاتی توانایی اندازه‌گیری اثربخشی کمپین تبلیغاتی امکان‌پذیر نیست.

در تبلیغات آنلاین می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را هدفمند طراحی کنید. می‌توانید تعیین کنید که کمپین شما در چه موضوع‌هایی و یا در چه استانهایی نمایش داده شود.
تبلیغات اینترنتی اثربخش، به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات و آمار دقیقی از کمپین تبلیغاتی خود مانند تعداد نمایش، تعداد کلیک، گستردگی مخاطب براساس موقعیت جغرافیایی و یا زمانی را در اختیار داشته باشد.

پس از نمایش آگهی‌ها نیز، می‌توانید کاربرانی که بر روی آگهی شما کلیک کرده‌اند را به صفحه فرود (Landing Page) خود هدایت کرده و از کاربران اطلاعات شخصی‌شان را دریافت کنید.
با این کار شما پروفایل افرادی که به محصولات شما علاقه‌ مند هستند را به دست خواهید آورد.

 افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

۳- پروفایل علاقه‌مندان

لیستی از پروفایل علاقه‌مندان محصول شما چه نتایجی را برای شما به همراه خواهد داشت؟

درحال حاضر داشتن یک بانک اطلاعاتی از افراد علاقه‌مند به محصول، در تمام کسب و کارهای دنیا یکی از دستاورد‌های کلیدی کمپین تبلیغاتی است. با استفاده از یک بانک اطلاعاتی از علاقمندان، شما می‌توانید یک ارتباط مداوم با آنان داشته باشید.
به بازار‌های جدید وارد شوید، محصولی متناسب با درخواست مشتریان خود تولید کنید و در مورد محصولات جدید خود به مشتریان آموزش دهید.

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

  افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

۴- کشف بازارهای جدید

یکی از دغدغه‌های کسب و کارهای ایران ، انجام عملیات تحقیق در بازار با کمترین درصد خطاست. پرسش‌نامه‌های آنلاین و یا اجرای همزمان کمپین‌های تست محصول، از بهترین روش‌های تحقیق در بازار با استفاده از ابزار های تبلیغات آنلاین می‌باشد.

  افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

۵- ارتباط مداوم با مشتری

(Relationship Marketing)  

یکی از مهمترین اصول اساسی بازاریابی حفظ رابطه با مشتریان با استفاده از ابزارهای مختلف است که منجر به رضایت مشتری و در نتیجه وفاداری به برند می‌گردد.
وقتی برند شما در ذهن مشتری جایگاه بالایی پیدا کند، عمل تکرار فروش اتفاق می‌افتد و منجر به سود بیشتر برای شرکت شما خواهد شد.

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

 افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

 ۶- آموزش مشتریان

  (Customer Training)

یکی از بهترین روش ها برای ایجاد احساس علاقه به برند، افزایش آگاهی مشتریان نسبت به محصولات و نحوه استفاده از آن ها است. شما می توانید پیش از ورود یک محصول جدید در بازار، با استفاده از ابزار ایمیل اتومیشن (Email Automation) به علاقمندان خود، آموزش هایی را در مورد محصول جدید و نحوه استفاده از آن بدهید.
این امر سبب اعتماد و علاقه آن ها به محصول شما شده و شما را به عنوان رهبر بازار معرفی میکند و در نهایت تاثیر مثبتی در فروش دارد.

 افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

 

جمع‌بندی:

با تجزیه و تحلیل ورود تکنولوژی های نوین در ایران خواهیم دید که نسبت به سایر کشورها نتایج مشابه است البته با کمی تاخیر. پس می توان نتیجه گرفت برای اینترنت و تبلیغات آنلاین نیز همین اتفاق افتاده و خواهد افتاد.

بر اساس گزارشات موسسات تبلیغاتی بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ استفاده از اینترنت در جهان بیش از ۵۳۰ درصد رشد داشته؛ جالب است بدانید این رشد برای کشورهای خاورمیانه تقریبا ۴ یرایر میانگین رشد جهانی یعنی ۲۲۴۵ درصد بوده است .
در حال حاضر ایران رتبه نخست را برای بیشترین تعداد کاربران در خاورمیانه و رتبه چهاردهم جهان را برای بیشترین تعداد کاربران نسبت به جمعیت را داراست.

رشد تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده به عبارتی مسیری که تبلیغات تلویزیون در طول ۱۳ سال طی کرده در اینترنت با گذشت تنها ۴ سال سپری گشته.

در سال ۲۰۱۴ هزینه تبلیغات اینترنتی  ۵.۳ % افزایش یافته که در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این نرخ به ۵.۸ % افزایش پیدا خواهد کرد. این در مقایسه با رشد ۳.۶ درصدی در سال ۲۰۱۳ می باشد.همان قدر که تبلیغات اینترنتی رشد می کند، تبلیغات رسانه های چاپی در حال محو شدن هستند.

شرکت آسانگار مصمم است با پیشتازی در عرصه نوآوری و تبلیغات یکی از شرکت های برتر ارایه دهنده خدمات تبلیغات در سطح کشور و منطقه شناخته شود. همچنین این شرکت با بهره گیری از ارتباطات قوی و مستمر قادر خواهد بود به عنوان یک شرکت چابک و هوشمند نقش حلقه ارتباطی را بین نهادهای مختلف تصمیم گیرنده و اجرایی در زمینه ارایه خدمات تبلیغات در مترو ، تبلیغات در مترو کرج ، تبلیغات در مترو تهران در کشور ایفا نماید.

همچنین این شرکت با ارائه بهترین امکانات در زمینه تعرفه تبلیغات در مترو ، تعرفه تبلیغات در مترو کرج ، تعرفه تبلیغات در مترو تهران ، تعرفه تبلیغات در مترو تهران و حومه در خدمت هموطنان عزیز میباشد .

از اینکه این مقاله را مطالعه نمودید متشکرم .به امید دیدار مجدد!



کلمه کلیدی :

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66