آیا تبلیغات موثر داریم ؟ تاریخ ثبت : 1399/01/14_1:15

آیا تبلیغات موثر داریم ؟


در تبلیغات نیاز به تحلیل بازار در سطوح مختلف ازجمله جامعه مخاطب خود دارید. برای مثال در اکثر مواقع بهترین راه تکرار یک تبلیغ است اما انتخاب محیط مناسب برای تبلیغات محصول ویا سرویس شما نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به فرض اگر می‌دانید که بازار هدف شما یک مجله خاص را مطالعه می کند، باید در آن نشریه تبلیغ کنید.

به خاطر داشته باشید که خلاقیت در تبلیغات، حرف نخست را می زند. در ادامه چند نمونه از تبلیغات رایج که می توانید از آن‌ها بهره‌ ببرید را به اختصار بیان می‌کنیم:

روزنامه:

تبلیغات در روزنامه می تواند کسب و کار شما را در طیف وسیعی از مخاطبین گسترش دهد. ممکن است دریابید که ترکیبی از تبلیغات در روزنامه های دولتی، شهری و حتی محلی برایتان نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.

مجله:

تبلیغات در یک مجله تخصصی می تواند به سرعت و به راحتی دسترسی به یک بازار هدف خاص را ایجاد کند.

مخاطبین بالقوه تمایل دارند مجلات را در اوقات فراغت مطالعه کنند و حتی مجلات برای مدت زمان طولانی‌تری نگهداری می شوند.

تبلیغ در مجلات فرصت‌های زیادی را جهت جلب توجه ایجاد می‌نماید. مجلات به طور کلی هم به مخاطبین و هم به تجارت همزمان خدمت می کنند.

رادیو:

رادیو یک راه عالی برای رسیدن به مخاطب مورد نظر است. اگر بازار هدف شما به یک ایستگاه خاص رادیویی گوش می دهد تبلیغات منظم در رادیو می تواند مشتری های جدید برای شما جذب کند. با این همه توجه داشته باشید که صدا محدودیت های خاص خود را دارد.

تلویزیون:

تلویزیون یک راه تبلیغاتی ایده آل و کاملا گسترده است.در صورتی که شما تصمیم دارید دریک بازار بزرگ و یک منطقه وسیع تبلیغ کنید، تلویزیون را انتخاب کنید.

تبلیغات در تلویزیون مزایایی همچون تصویر، صدا، حرکت و رنگ را جهت متقاعد کردن مشتری برای خرید از شما به همراه دارد. همچنین اگر نیاز به نشان دادن این دارید که چگونه محصول یا خدمات شما عمل می کند، تبلیغ در تلویزیون مفید خواهد بود.

 

برگزاری ایونت‌ها:

در حقیقت برگزاری ایونت‌ها نوعی تبلیغات است که در ظاهر برای خدمات‌دهی به جامعه و آگاه‌سازی مخاطبین طراحی می‌شود. معمولا ایونت‌ها برای دو طیف از مخاطبین مدنظر هستند؛ یکی ارتباط بهتر جامعه مخاطبین تخصصی مورد نظر و دیگری ارتباط قوی‎‌تر و توضیح بیشتر برای مخاطبین. استفاده از ایونت‌ها برای تبلیغات نیاز به تحلیل بازار و مدیریت آن به صورت تخصصی دارد.

 

بازاریابی موتورهای جستجو، دایرکتورهای چاپی و آنلاین:

دایرکتور‌های چاپی هنوز هم به عنوان نوعی راهنمای خرید بر اساس نام یا دسته بندی  مرسوم و کاربردی هستند. و بیشتر مردم زمانی که ذهن خود را جهت خرید کالایی آماده کرده‌اند به دایرکتوری‌ها مراجعه می کنند. در این جور مواقع آن ها فقط می بایست تصمیم بگیرند که ازچه کسی می خواهند خرید کنند.

مزیت بزرگ راهنما‌ها یا دایرکتورها در حال حاضر وجود اینترنت و وابستگی مخاطب امروز به آن است. مزیت موتورهای جستجو آنلاین نسبت به دایرکتوری های چاپی این است که مخاطبین در هر جا با استفاده از جستجو در اینترنت به راحتی نیازهای خود را برطرف می‌کنند و این از مهمترین نکات تبلیغات دایرکتورهای آنلاین است؛ همچنین اگر اطلاعات شما تغییر پیدا کند به راحتی می توانید تغییرات را اعمال کرده و مخاطب خود را حفظ نمایید.

اگر بازار هدف شما از دایرکتوری های چاپی و یا آنلاین استفاده می کنند ممکن است تبلیغ در هر دو نوع مفید واقع شود. هر چند که امروزه دایرکتوری های چاپی کمتر استفاده می شود.

 

تبلیغات محیطی :

برای تبلیغات محیطی تنوع بسیاری وجود دارد که طبیعتا تخصص بالایی را نیز می‌طلبد. بیلبوردها در فضاهای باز مانند خیابان‌ها، جاده‌ها، پارک‌ها، ورزشگاه‌ها و غیره می توانند انتخاب خوبی باشند که برای انتخاب هر کدام نیاز اساسی به شناخت و تحلیل بازار به صورت تخصصی خواهید داشت. به غیر از بخش تبلیغات در مسیرها، تبلیغات محیطی شامل بخش ترانزیتی نیز می‌شود مانند تبلیغات بر روی اتوبوس، تاکسی.

بیلبورد های بزرگ تاثیرات زیادی در به هدف رسیدن شما خواهند داشت. در صورتی که یک فرد هر روز هنگام سفر های درون شهری تابلوی تبلیغاتی شما را مشاهده کند احتمالا هنگام خرید محصولی در رده تبلیغاتی شما، حتما نام محصولی که هر روز مشاهده کرده را به خاطر می‌آورد.

بزرگترین بیلبورد‌ها هم معمولا حاوی اطلاعات محدودی هستند. کافی است نشانی وبسایت شما در تبلیغ خوانده شود.

تبلیغات در فضای باز کمی گران تمام می شود، به خصوص که در مکان‌های اصلی و تابلو‌های بزرگ انجام می‌گردد.

 

دیجیتال مارکتینگ:

آنلاین بودن در اینترنت یک راه کاملا مقرون به صرفه برای جذب مشتری های جدید می باشد.

شما می توانید از این طریق کالا یا خدمات خود را به مخاطبین جهانی یا محلی ارائه دهید. سرویس های جدید یا اطلاعات مربوط به کسب‌و‌کار خود را می‌توانید تغییر داده و یا افزایش دهید و همیشه در دسترس مخاطبین خود در فضای دور یا نزدیک و در هر زمان باقی‌بمانید.

بسیاری از افراد قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول به صورت آنلاین تحقیق می کنند.

وب سایتی که به خوبی طراحی شده باشد، محلی متمایز برای خرید مخاطبین خواهد شد.

راه کارهای بسیاری حرفه‌ای برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؛ عنوان مثال بهبود رتبه بندی موتور جستجو می تواند یک گزینه بسیار موثر باشد.

برای نمونه از دیگر راه های تبلیغ در دیجیتال مارکتینگ می‌توان از موارد همچون تبلیغ محصول یا خدمات در رسانه‌های اجتماعی آنلاین، وبلاگ‌ها، موتورهای جستجو نام برد که مخاطبین می‌توانند به راحتی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.



کلمه کلیدی :

تبلیغات موثر اسانگار تعرفه تبلیغات در مترو تهران و کرج

نام نویسنده :آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66