10 اصل مهم در طراحی بیلبورد های تبلیغاتی تاریخ ثبت : 1399/01/19_14:36

10 اصل مهم در طراحی بیلبورد های تبلیغاتی


۱- ساده و قابل درک باشد.اصلا از طراحی شلوغ استفاده نکنید

هر چه کمتر و خلوت‌تر، مخاطب بیشتر و معنای پربار‌تر! بیلبوردهای ساده و خلوت معمولا کامیابی بیشتری کسب می‌کنند. به طور کلی بیلبورد دارای ۳ اجزای مهم است:

• عکس

• شعار

• اسم - لوگو و اطلاعات تماس

همه چیز باید ساده و گویا باشد. رانندگان فقط در زمانی بین ۵ الی ۱۰ ثانیه از کنار بیلبورد شما عبور می‌کنند پس پیام شما باید سریع به آن‌ها منتقل شود. پس لازم نیست با توضیحات و عکس‌های زیاد بیلبورد را شلوغ کنید. جمله‌ای که روی بیلبورد شما می‌آید باید ۷ واژه یا کمتر باشد.

۲- رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

رنگ‌های پررنگ با کنتراست بالا پروا کسان را به خود جلب می‌کند. رنگ‌های ملایم و کم‌رنگ در تبلیغات درون مجلات مناسبند ولی در فضای باز بیرون این رنگ‌های تند و پررنگ هستند که جلب توجه می‌کنند. بک‌گراند بیلبورد نیز باید ساده باشد و رنگ آن با عکس‌ها و نوشته‌ها تداخل نداشته باشد. فضای خالی بسیار تو بیلبورد هم نمای نکویی به بیلبورد نمی‌دهد، این فضاهای خالی را با بزرگ کردن نوشته و عکس پر کنید.

۳- فونت و قلم خوانا انتخاب کنید.

برای نوشته‌های روی بیلبورد باید یک قلم کلفت و پررنگ با فونتی خوانا برگزیدن شود. قلم‌های نازک با فونت‌های درهم از فاصله زیاد قابل خواندن نیستند. نوشته‌های روی بیلبورد باید کبیر و خوانا بوده و فاصله بین واژه‌ها پسندیده باشد. در نوشته‌های انگلیسی همه واژه‌ها را نباید با حروف بزرگ (کپیتال) نوشت.

۴- نوشته‌ها را کبیر بنویسید.

سایز فونت را باید بزرگ برگزیدن کنید که از فاصله دور قابل احضار باشد به طوری که وقتی راننده به بیلبورد شما می‌رسد و متعلق به عبور می‌کند درباره پیام تبلیغ شما اندیشه کرده و آن را آنالیز نماید. فونت‌هایی که برای نوشته‌تان برگزیدن می‌کنید باید هموار و بدون پیچ و خم باشند و رنگ نوشته‌ها با بک‌گراند بیلبورد می‌بایست کانتراست بسیار داشته باشد. بهترین رنگ‌ها برای نوشته فونت سیاه روی بک‌گراند زرد و سفید است. از گزینش رنگ قهوه‌ای و خاکی دوری کنید.

۵- عکس خوب گزینش کنید.

فقط یک عکس! آن هم عکسی با کیفیت و رزولوشن بالا برای بیلبورد گزینش کنید. قرار دادن عکس یک بطری خیلی بهتر از گذاشتن ۶ بطری است. یک شیء کوچک برگزیدن کرده و ابعاد آن را بزرگ کنید (مثل جواهرات) و یادتان باشد که یک شیء بزرگ را در بیلبورد حقیر نکنید (مثل برج و ساختمان).

۶- روی یک قصد خاص تمرکز کنید.

در طراحی بیلبورد نمی‌توانید هم یک شعار طولانی بنویسید، هم اطلاعات تماستان بسیار باشد و هم چند تا عکس را در کادر پیمان دهید! باید عمده تمرکزتان را روی احد از آن‌ها بگذارید. یا لوگو، یا آدرس وبسایت، یا عدد تلفن، یا شعار تبلیغاتی و تنها روی یکی از این‌ها فوکوس نمایید.

۷- هر دوی بیننده عام و خاص را در عقیده بگیرید.

فقط به مخاطب ویژه اندیشه نکنید. هر یک از مخاطبان بیلبورد شما تفکر، سلیقه، احساسات و نیازهای خاص خودش را دارد. پیام بیلبورد شما باید همگانی باشد و کل را در بر گیرد. منظور شما در طراحی بیلبورد این باشد که پیام تبلیغیاتیتان رابطه عاطفی با تمام مخاطبان برپا کرده بطوریکه این پیام برایشان تداعی کننده باشد.

۸- آزمایش پیش از نصب را فراموش نکنید.

قبل از اینکه بیلبورد را نصب کنید آن را برای مدت ۵ لغایت ۱۰ ثانیه به چندین نفر نشانه دهید و ببینید آیا آن‌ها می‌توانند در این مدت نوشته‌های روی بیلبورد را از فاصله بعید بخوانند و پیام آن را به سادگی متوجه شوند؟ اسم بازرگانی و اطلاعات تماس را چطور؟ آیا این اطلاعات تماس برای آن‌ها کافی هستند؟

۹- المان‌های جذاب را به شغل گیرید.

به این اندیشه کنید که آیا عکس و شعار تبلیغاتیتان حس تفکر را در بیننده بر‌می‌انگیزاند؟ آیا عکس بیلبورد به اندازه کافی تحریک‌کننده هست؟ آیا رانندگانی که از کناره بیلبورد شما رد می‌شوند چند ثانیه‌ای می‌خکوب تبلیغ شما می‌شوند؟ و اینکه آیا وسط لوگوی شما و عکس تو بیلبورد تعادل برپا است؟ (معمولا لوگو کوچک‌تر از عکس است).

۱۰- دلیر باشید!

هرگز فراموش نکنید: هیچ کس چیزهای حوصله راز بر را یادش نمی‌ماند! به اندازه کافی دلیر و مجنون باشید و از تشکیل شعار‌ها و تبلیغات جدید و خلاقانه نهراسید. ایده‌های نابتان را اجرا کنید و شک نکنید که اینگونه 

تبلیغات به یاد ماندنی خواهد شد. 



کلمه کلیدی :

بیلبورد های تبلیغاتی تعرفه تبلیغات در مترو تهران و کرج طراحی بیلبورد

نام نویسنده :آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66