چگونه شعار تبلیغاتی به یادماندنی ایجاد کنیم؟ تاریخ ثبت : 1398/04/11_9:55

چگونه شعار تبلیغاتی به یادماندنی ایجاد کنیم؟


چگونه شعار تبلیغاتی به یادماندنی ایجاد کنیم؟

شعار تبلیغاتی عبارتی کوتاه و موثر است و بخشی از هویت نام تجاری شماست.
در کمپین تبلیغاتی، این شعارها اغلب با آرم همراه می‌شوند. با انتخاب یک شعار تبلیغاتی کارآمد می‌توانید به مشتریان بالقوه خود بگویید که چرا باید همراه شما باشند.
در این مقاله، به ۸ نکته راهنما در مورد چگونگی ارائه یک شعار تبلیغاتی شگفت‌انگیز اشاره کرده‌ایم، به‌علاوه، می‌گوییم که چگونه از شعارسازهای آنلاین استفاده کنید.

شعار تبلیغاتی هوشمند توانایی ارتقاء نام تجاری خود را دارد و باعث می‌شود شرکت یا محصول شما بیشتر مطرح شود. حیف است که این فرصت را از دست بدهید.
اگر لوگویی ندارید می‌توانید از طریق وبسایت Logaster online logo generator  یا بسیاری از وبسایت‌ها که در اینترنت به راحتی در دسترس هستند، یک لوگوی موثر ایجاد کنید. 

لوگو آنلاین

شعار تبلیغاتی چیست؟

شعار تبلیغاتی یک عبارت کوتاه است که ماهیت محصول یا شرکت را به صورت مختصر بیان می‌کند. شعار موجب برانگیختن احساساتی خاص در ارتباط با نام تجاری شما می‌شود.
شعارهای نامحدود قدرت تبدیل شدن به بخشی از فرهنگ مجموعه سازمانی را دارند.

به طور معمول، یک شعار بهتر است شامل پنج کلمه یا کمتر باشد. شعار باید منافع نام تجاری شما یا ایده‌ای را که می‌خواهید از طریق آن با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید، نشان دهد.
شعار تبلیغاتی خوب نباید بیش از حد پیچیده باشد. به یاد داشته باشید که یک شعار خوب، به راحتی می تواند باعث تمایز با سایر رقبا شود.
ما هر روز صدها مورد از ترفندهای تبلیغاتی را می‌بینیم و می‌شنویم، بنابراین کار، آسان نیست. باید سخت تلاش کنید.

 

چگونه شعار تبلیغاتی به یادماندنی ایجاد کنیم؟ ۸ نکته مفید:

 

۱- اول لوگو

شعار خود را با یک آرم قدرتمند همراه کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.
قبل از شروع به دنبال یک شعار و یک لوگوی هوشمندانه برای نشان دادن نام تجاری خود باشید.
در حالت ایده آل، بهتر است به طور همزمان شعار تبلیغاتی و لوگوی خود را در قالب یک ترکیب منسجم و متعادل ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که علامت و شعار مکمل یکدیگر هستند و به یک داستان انسجام می‌دهند.

نام های تجاری اصیل از اینکه شعارهای خود را مطابق با اولویت‌های تغییر‌یافته و یا تغییرات بازار ترسیم کنند نمی‌ترسند.
این یک فرایند ضروری است که به شرکت کمک می‌کند تا در بازار رقابتی دوام بیاورد. پس اگر احساس می‌کنید نیاز به تجدید شعار دارید، حتماً انجامش دهید!

 

۲- وقت کافی صرف کنید

اگر قصد دارید یک شعار تبلیغاتی ایجاد کنید، روند کاری خود را به چندین مرحله تقسیم کنید.
یک ساعت برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد شرکت، یک یا دو ساعت طول می کشد تا دو ایده استخوان دار را مطرح کنید و دو ساعت برای دریافت نظرات دوستان خود، پیشنهادات را مورد بحث قرار دهید، با مشتری خود صحبت کنید، و کار را اصلاح کنید.

ایجاد شعار تبلیغاتی حتی برای متخصصان می‌تواند مشکل و چالش برانگیز باشد.
حداقل یک روز کاری کامل را صرف کنید. اگر نیاز به کمک یک طراح دارید، محدودیت زمانی خود را به دقت برای او تعریف کنید.
شخصی را استخدام نکنید، مگر اینکه مطمئن باشید که مهارت‌های لازم برای ایجاد بهترین شعار برای نام تجاری را دارد.
یک چیز دیگراین که هرگز در مورد اشکالاتی که بر نتیجه نهایی کار وارد می‌دانید اغماض نکنید و اگر شعار پیشنهادی را دوست نداشتید، از پیمانکار به جدیت بخواهید که آن را تغییر دهد.

 

۳- شعار تبلیغاتی هر چه ساده‌تر، بهتر!

برای موفقیت، شعار باید فوراً بر زبان مخاطبان جاری و تکرار شود. شما فقط چند ثانیه برای ایجاد اولین تأثیر درست فرصت دارید، پس از این فرصت به نفع خود استفاده کنید. سعی کنید شعاری پیچیده در عین‌حال ساده را بیابید.

تلاش کنید تا ایده های متعددی را امتحان کنید. از کلمات پیچیده و گیج کننده که ممکن است مخاطبان شما را مجبور کنند تا منظور شما را حدس بزنند دوری کنید.

شعار تبلیغاتی ایده آل می‌تواند شامل یک جمله کوتاه باشد. شعار “Just Do It” توسط نایک یک نمونه ایده آل است. این پیام فوق العاده الهام بخش است و مناسب همه فرهنگ‌ها است.

 

nike slogan

 

۴- از طنز استفاده کنید

اگر برای نام تجاری خود مناسب می‌دانید، با افزودن کمی حس طنز، شعار تبلیغاتی خود را به یادماندنی کنید.
شاید تبلیغ ایران رادیاتور را با کاراکتر خرسی به نام عمو یادگار به یاد داشته باشید. عمو یادگار نمیره تو غار!؟ شعار تبلیغاتی آن محصول این بود ” با ایران رادیاتور کی میره تو غار!؟ ” همانطور که می‌بینید، استفاده از شوخی در شعار می‌تواند شرکت و محصول آن را در ذهنها ماندگار کند.
با این حال، باید اولویت‌های خود را در نظر داشته باشید. اگر طنز مفهوم مد نظر شما را نرساند بهتر است از ترکیب شعار حذف شود.

 

۵- صادق باشید و خود واقعیتان را فراموش نکنید

درست مثل هر چیز دیگری در زندگی، صداقت نقش اساسی در بیان شعار تبلیغاتی دارد. آیا مطمئن هستید که کسب و کارتان بهترین کیفیت را که شعار تبلیغاتی شما وعده داده است، ارائه می دهد؟ اگر نه، احتمالاً باید آن را تغییر دهید.
اگر قصد دارید از کلماتی که توقع ایجاد می‌کنند، مانند “بهترین” و “شماره یک” استفاده کنید، بدانید که این‌ها کلیشه شده‌اند.
دوم، حتی اگر شما واقعاً بهترین هستید، در حال حاضر نمی‌توانید اثبات کنید. سعی کنید بدون ادعای زیاد، بالاترین کیفیت و خدمات را نشان دهید.

به عنوان یک پیشنهاد، فکر کنید اگر محصول شما می توانست با مشتریانتان صحبت کند به آنها چه می گفت؟

 

۶- در مورد مخاطبان هدف خود فکر کنید

در مورد ارتباطات خود فکر کنید. آیا کسب و کار شما در منطقه خود، کشور یا یا کشورهای دیگر مطرح خواهد شد؟ اگر نام تجاری خود را در بازارهای بین المللی تبلیغ می‌کنید، مطمئن شوید که شعار شما در همه فرهنگ‌ها خوب عمل می‌کند.
هنگام ترجمه به زبان‌های دیگر، عبارت شما ممکن است احساس منحصر به فرد خود را از دست بدهد یا حتی معانی را تغییر دهد. برای جلوگیری از مشکلات در آینده، مترجمی حرفه‌ای را برای ترجمه شعار تبلیغاتی خود به چندین زبان رایج استخدام کنید.
اگر از نتیجه لذت بردید، به نظر می‌رسد، پیش بروید و از آن استفاده کنید.

 

۷- در مورد آنچه برند شما را خاص می‌کند فکر کنید

آیا شما کاری را انجام می دهید که هیچ کدام از رقبایتان انجام نمی دهند؟ شاید کلینیک دندان شما مراقب افرادی باشد که از دندانپزشکان ترس دارند.
به عنوان مثال، یک دندانپزشک راه هوشمندانه ای برای تمایز برند خود در بازار پر از رقیب پیدا کرد. او شعار تبلیغاتی ما حواسمان به کسانی که می ترسند هست را انتخاب کرد.
از شعار خود برای اضافه کردن یک احساس منحصر به فرد به شرکت خود کسب و کار کنید. این یک روش مطمئن برای طرح نظرتان در ذهن مشتری است.

 

۸- ریتم و قافیه

شعار تبلیغاتی با ریتم و قافیه همیشه ایده خوبی است. هنگامی که مخاطبان شعار را در کنار لوگو می‌بینند یا در رادیو می‌شنوند، فوراً آن را حفظ خواهند کرد.

 

از سازنده های آنلاین شعار تبلیغاتی استفاده کنید

همانطور که ذکر شد، ایجاد شعار تبلیغاتی کار ساده‌ای نیست. نیاز به زمان، تخیل و صبر دارد. شما باید پیام مارک خود را به ایده اصلی ارتباط دهید.
انتخاب یک گزینه ارزشمند ممکن است چند روز طول بکشد. شما می‌توانید این زمان را برای چیزهای مهم‌تر صرف کنید. این همان جایی است که سازنده‌های شعار تبلیغاتی آنلاین وارد بازی می‌شوند.

اگر زمان ندارید و یا الهام بخش نیستید، استفاده از سازنده های شعار خودکار را فراموش نکنید. کل چیزهایی که باید انجام دهید این است که گزینه‌های پیشنهاد شده را مرور کنید و یکی از بهترین‌ها را برای نام تجاری خود انتخاب کنید.
می توانید این عنوان ” online slogan generators”  را در اینترنت جستجو کنید. متأسفانه چنین وبسایت‌هایی در فارسی موجود نیستند. ولی نگران نباشد همین وبسایتهای انگلیسی هم مشکل شما را رفع می کنند.


 

شرکت آسانگار مصمم است با پیشتازی در عرصه نوآوری و تبلیغات یکی از شرکت های برتر ارایه دهنده خدمات تبلیغات در سطح کشور و منطقه شناخته شود. همچنین این شرکت با بهره گیری از ارتباطات قوی و مستمر قادر خواهد بود به عنوان یک شرکت چابک و هوشمند نقش حلقه ارتباطی را بین نهادهای مختلف تصمیم گیرنده و اجرایی در زمینه ارایه خدمات تبلیغات در مترو ، تبلیغات در مترو کرج ، تبلیغات در مترو تهران در کشور ایفا نماید.

همچنین این شرکت با ارائه بهترین امکانات در زمینه تعرفه تبلیغات در مترو ، تعرفه تبلیغات در مترو کرج ، تعرفه تبلیغات در مترو تهران ، تعرفه تبلیغات در مترو تهران و حومه در خدمت هموطنان عزیز میباشد .

از اینکه این مقاله را مطالعه نمودید متشکرم .به امید دیدار مجدد!



کلمه کلیدی :

شعار تبلیغاتی به یادماندنی

نام نویسنده :شکیبا خلج/الگام

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66