انواع تبلیغات محیطی تاریخ ثبت : 1399/01/14_1:23

چی میدونیم از تبلیغات محیطی


انواع تبلیغات محیطی:

شاید بزرگترین هدف یک کمپانی خلاق و نوپا این باشد که تبلیغات خود را در اطراف خیابان های کشور انجام دهند. یکی از رایج ترین راه های دستیابی به آن از طریق تبلیغات محیطی است. خارج از منزل یک عنصر از ترکیب رسانه ای است، به عنوان صدها هزار نفر از مردم در حال جابه‌جایی هستند اعم از پیاده، با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و ماشین شخصی و حتی معمولا بسیار سریع و تاثیر گذار حرکت می‌کنند.

شایع‌ترین انواع تبلیغات محیطی عبارتند از:

بیلبوردها

تبلیغات CLB

مبلمان‌های خیابانی (ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک‌ها، غرفه‌های تلفن وغیره)

تبلیغات حمل و نقل و wraps (تاکسی، اتوبوس، مترو، قطار وغیره)

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات چریکی (مانند رسانه محدود)

سمپلینگ

در گذشته یک آگهی بیلبورد یا آگهی محیطی به سادگی یک روش برای آگاهی از نام تجاری بود. انتقال پیام‌های یک‌پارچه در رسانه ای که مردم آن را در بهترین حالت تنها چند ثانیه یا چند دقیقه می بینند امکان پذیر نیست؛ بنابراین به عنوان پیامی برای پشتیبانی از تبلیغات تلویزیونی، پست مستقیم، رادیویی و چاپی دیده می‌شد. به طور خلاصه، محصول یا خدمات را در ذهن مخاطب نگه می‌داشت، اما اجازه بدهید روش‌های تبلیغاتی بلند پروازانه دیگر نیز عمل کنند.

 

روش‌های تبلیغاتی محیطی، تاکتیک‌ها و نکات | آزانس تبلیغاتی آیینه تهران

با این حال، با ظهور فن آوری تلفن همراه و وب سایت ها، در فضای باز می توانید مردم را بلافاصله به سمت چیزی بکشید. از کدهای QR، به آدرسهای ساده وب، یا حتی برنامه‌هایی مانند Snapchat و Instagram، می‌تواند راهی برای شروع یک مکالمه با مصرف کننده باشد، یا یک کمپین در فضای باز برای ویروسی شدن مخاطب را ارائه دهد. بعضی از تبلیغات محیطی می تواند نقطه مرکزی برای کل مبارزات انتخاباتی باشد، به ویژه اگر طراحی آن نیز یک شاهکار را در برگیرد و یا در تعامل با کاربران و تلفن های همراهشان آنها را هدایت کند. نمونه های اخیر شامل شاهکارهایی بوده‌اند که باور نکردنی به نظر می‌رسند.

هزینه های مرتبط با تبلیغات در فضای باز:

همانند سایر اشکال ارتباطات در بازار، دسترسی به بیش از صدها هزار نفر از مصرف کنندگان ارزان نیست. و همانطور که رقابت برای فضاهای بیلبوردی افزایش یافته است، هزینه های مربوطه نیز افزایش می یابد. برای درک هزینه های مربوطه، مهم است که بدانید چگونه محاسبه می شوند. در حقیقت براساس سیستمی به نام درجه بندی امتیازات ناخالص (GRP) است که برداشت‌های ارائه شده توسط برنامه‌های رسانه‌ای برای مکان‌های فضای باز محاسبه می‌گردد.

یک درجه از امتیاز برابر با ۱٪ از جمعیت بازار است. عوامل متعددی در این امر وجود دارد که شامل ترافیک، دید، محل، اندازه و غیره می‌شود. این امتیاز به شما نشان می دهد که نمره هر چیزی بین ۱٪ تا ۱۰۰٪ چه عددی است. برای مثال ۵۰٪ به این معنی است که حداقل ۵۰٪ از جمعیت در این منطقه حداقل یک بار در روز یکی از تابلوهای شما را می بیند.

نکاتی برای کمپین های موفق تبلیغاتی در فضای باز:

برای اطمینان از اینکه شما بهترین نتیجه را می‌گیرید، باید با برنامه‌ریزی دقیق و با دقت به استراتژی در فضای باز وارد شوید. ما در جهانی زندگی می کنیم که توسط تلفن هوشمند و دیگر دستگاه های قابل حمل تحت کنترل است. توجه مصرف کننده به طور متوسط ​​به یک صفحه کوچک است که در مقابل آنها قرار می‌گیرد، نه تابلوهای تبلیغاتی و بسته های حمل و نقل. بنابراین، برای این که توجهی را به خود جلب کنید، این توصیه‌ها را دنبال کنید:

 

روش‌های تبلیغاتی محیطی، تاکتیک‌ها و نکات | آزانس تبلیغاتی آیینه تهران

۱- تاکتیک های فضای باز خود را به اشتراک بگذارید:

ایده هایی که در فضای باز می خواهید انجام دهید، قابل توجه است؟ آیا آنها مبتکرانه هستند؟ آیا آنها دارای قطعات  ۳Dیا تعامل بین انسانی هستند؟ آیا آنها پرمحتوا یا تکان دهنده هستند؟ شما می خواهید به فضای بازی دست پیدا کنید و باعث جنبش شوید؛ کافی است که مردم آن را فیلمبرداری کنند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر کیفیت آن در این حد نباشد، وقت و پول شما اتلاف خواهد شد.

۲- در سایتهای دارای ترافیک بالا پول صرف کنید:

ممکن است وسوسه شوید که واحدهای ارزانتر ولی با تعداد بیشتر بهتر باشند؛ این هدر دادن پول است. کلید موفقیت این است که در کمپین فضای باز تا جایی که امکان دارد چشمگیر‌تر باشید. در دیجیتال مارکتینگ خیلی بهتر است که یک سایت با بازدید ۱۰۰٫۰۰۰ نفر انتخاب کنید تا پنج سایت با ۸۰٫۰۰۰ نفر بازدید.

۳- به چشم رقابت نگاه کنید:

شاید بهترین مثال برای بیان این نکته بیلبورد Audi بود. آن‌ها به سادگی گفت: “حرکت شما BMW.”
یک هفته بعد، BMW یک بیلبورد بالای آن قرار داد و گفت: “شکست دادن.”
شما نمیخواهید به خودتان اجازه بدهید تا مورد تمسخر قرار بگیرید یا ناشنوا به نظر برسید. بنابراین، در این زمینه مطالعه کنید و مشاور‌هایی را انتخاب کنید که مشکلی ایجاد نکنند.

۴- کمتر بیشتر است:

اگر شما خوش شانس باشید برای یک یا دو ثانیه به تبلیغات در فضای بازتان نگاه می شود. شما نمی خواهید آگهی را با پیام و گزارش تماس به اشباع رسانید. آن را ساده نگه دارید، و اجازه دهید چند کلمه همراه با تصویری خیره کننده جلب توجه کنند. در فضای باز به عنوان یک شروع کننده مکالمه فکر کنید. نه برای اطلاع دادن، بلکه صرفا برای فریب دادن.



کلمه کلیدی :

تبلیغات مترو

نام نویسنده :آسانگار

  • با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم
جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید
اگر از قبلا ثبت نام کردید از طریق لینک مقابل وارد شوید ورود

تماس با ما

فاز 4 مهرشهر ، بلوار گلها ، نبش چهار راه مسجد ، ساختمان فاران ، طبقه پنجم واحد 3

30 44 55 33

07 63 57 66

تهران، جردن، بلوار مینا، پلاک 22، طبقه 2

88787121

07 63 57 66